14 augusti 2009

Vad hände?????

3 veckors paus blev visst lite längre.... jag har liksom inte kunnat slå mej till ro vid datorn.


Sommaren har varit alldeles underbar, vi har prioriterat upplevelser tillsammans och lagt allt som liknar jobb åt sidan. Underbart! O nu är jag tillbaka med nya krafter!


Våra 3 veckor på Västkusten blev så lyckade!! Underbara människor har vi mött, många platser har vi förälskat oss i, bl.a Lidköping, Alingsås, Kungsbacka (Vallda), Varberg, Halmstad o sist men inte minst paradiset Ugglarp som vi hittade till tack vare goa Lena . Tack min vän! Det har fått en alldeles särskild plats i våra hjärtan, såå vackert!!! Jag måste få passa på att tacka er som hade fina tips på mysiga ställen, tack vare er hittade vi många extra guldkorn! Frågan är inte om vi kommer tillbaka utan när..... Hoppas det blir snart!!! Jag ska nog visa lite bilder sen men dom finns i en annan dator just nu.


Väl hemma så stod trädgården i sin allra vackraste blom. Då gäller det att passa på att njuta, underbart är kort. Mina favoriter över allt annat, dom vita pionerna, hade jag trott jag skulle missa men dom var i sitt esse. LYCKA!Att få borra ner näsan i den här är en doftupplevelse utan jämförelse! För mej en av sommarens höjdpunkter o något jag längtar efter direkt jag ser dom röda skotten skjuta upp på vårkanten.


Den här doftar inte så mycket men är en skönhet för ögat.... Lustigt nog är nästan frökapseln efter blomning vackrast på den här, ska fota den så ni får se.

...liksom Lollipopliljorna, riktiga sötnosar. O i år har liljebaggarna hållit sej undan tack o lov! Vidriga små kryp!

Fast allra mest gillar jag det gröna. Olika vackra bladverk. I mina rabatter försöker jag kombinera blad i olika färger o former. Därför är dom vackra funkiorna många hos oss.

Den söta lilla prydnaden som sitter på stenen köpte jag i våras på Gårdsromantik .


En del fester har vi också hunnit med. Bland annat har våran Elvira blivit 10 år!

Dessvärre var mamman i ett jobbstim just då så favoritkonditoriet fick baka tårtan. O det var säkert alla tårtätarna glada över;-)


Här är hon, våran goa Elvira. Här på väg för ett dopp nere vid vår brygga.

Lillasyster Filippa måste också få komma med på bild, nån rättvisa ska det väl vara. Mannen, J, han ägnar sommarkvällarna (jaa, inte alla kvällar men en del) till att fylla frysen inför vintern. Laxen från älven här är bara såå god!!!



Jag själv har njutit för mycket i sommar för att vara med på bild;-)

Nu ska jag kika runt hos er andra o se vad ni haft för er. Det känns kul att vara tillbaka!!!!
KRAM CILLA




41 kommentarer:

  1. Härligt Cilla att du är "back in business"!
    Ni ser ut att ha haft en härlig tid tillsammans och jag tycker att du har gjort alldeles rätt i att ta en lång bloggpaus och bara ägnat dig åt de dina.
    Flickorna är så fina och maken J ser också ut att vara en riktig karl med den fina laxen.
    Vad underbart att du fick uppleva dina fina trädgård i blom när du kom hem från er fina semester.
    Det är också underbart att sommaren fortfarande hänger i och kvällarna är riktigt varma så att man kan sitta ute.
    Ha en trevlig helg och hälsa familjen!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  2. Hej Cilla! Vad glad jag blir att du är tillbaks, beundrar dig som kunde ta bloggpaus så länge, det skulle jag också behöva! Vad mysigt ni verkar ha haft, fina bilder! Ska bli spännande att se din takkrona sen! Kram Helena

    SvaraRadera
  3. HEJ O VÄLKOMMEN TILLBAKS!!
    ~~♥~~
    måste ju bara kika in bums för att se hur du haft det;))))))
    Tack såå för din hälsning...ska bli kul att se var nånstans i vår stad du var;))
    Lite kul, just som jag tänkte så på dig o kika in...så kommer du tillbaks bara en liten stund senare;))))Tankeöverföring!!!

    Grattis med till söta tösen!
    Då är ju våra flickor lika så gamla!!!

    ha det nu gott o skönt du är här igen!!!
    Men bloggpaus är allt bra gott...min längsta varade ju ett år;)))lite väl kanske...men hade ledigt ett par v i sommar..sköööönt!!

    ~~Trevlig Helg~~
    Mamma Millan♥

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Välkommen tillbaka!
    Vilken resa och vilken sommar ni har haft!
    Mycket att tänka över nu då...
    Hoppas allt reder ut sig. Jag förstår att det är stora beslut att ta som vänder omkring livet. Speciellt när man har barn också.
    Tycker ni verkar vara så modiga! Lite äventyrslusta också?! Det är ju inte fel. Själv är jag väldigt hemmakär!

    Ha nu en härlig helg!
    Kram Mariette

    SvaraRadera
  5. Hejsan.
    Tack för din kommentar, jag förstod nästan att du tog dig tid att njuta av sommaren, den bör man ju ta tillvara på.
    Nu är jag ju glad för din kommentar, när du är här igen.
    Och så underbart att få läsa hur ni haft det, det har jag sett fram emot, och du berättar så ingående och fint.
    Och dina flickor är jättesöta, de ser också ut att må så bra.
    Vilka underbara pioner du har, den vita pionen är så ljuvlig, och den rosa ovanlig, men mycket vacker den också.
    Vad glad din man ser ut när han håller i laxen, han har nog roligt när han får såna fina laxar.
    Gud var det är roligt att du är tillbaka igen min vän.
    Och hoppas nu inte att du tar ut dig med att svara på alla oss, andra.
    Ja det blir inte riktigt så mycket att man sitter vid datorn, det är mycket annat som händer under sommaren.
    Ha det nu så jättebra i din fina trädgård och i ditt vackra hem, och med familjen.
    Stor kram, kul att du är tillbaka.
    Zara

    SvaraRadera
  6. Hejsan , va kul att se dej igen ,låter som du haft en alldeles underbar sommar ,ännu kan de bli många fina dagar till .Men du har kanske börjat jobba igen .Vad gott med lax inte dumt att fylla frysen med det . Söta flickor du har ,Kramisar /STINA

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Välkommen tillbaka!
    Trevlig sommar du haft och fina platser Ni besökt ja det finns mycket att se i vårt vackra Sverige.
    Ugglarp måste genast se var det ligger på kartan......
    Pioner är underbara i år verkar ha varit ett bra år för alla växter jag tycker det växer så det knakar i mina "buttar" och för övrigt i trädgården också.
    Annat som växer till sig är all den massa mygg vi har i år vi har aldrig varit med om nått liknande.

    Så söta flickor Ni har.

    Trevlig Helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Äntligen är du tillbaka :) låter som en bra sommar.
    Kramar

    SvaraRadera
  9. Hej! Välkommen tillbaka. Du verkar haft en underbar sommar..och västkusten är ju så underbar. Vi får hoppas att vi fortfarande har härliga dagar och kvällar kvar.

    Vilka härligt vackra liljor du har.
    Ha en skön helg
    Kramiz Britt

    SvaraRadera
  10. Hej Cilla!
    Åh vad roligt att ha dig tillbaka här i bloggvärlden, har faktiskt undrat vart du tagit vägen:) Bra att du låtit bloggen vila o bara ägnat dig åt din fina familj, vad söta de är på bilderna allihopa! (fast din man kanske inte gillar att bli kallad söt *fniss*,)

    Låter som ni haft en jättehärlig semester härnere i väst! Ugglarp skulle jag oxå vilja se, Lena har ju visat så fina bilder därifrån,
    roligt att ni kom dit:)

    Vad bra att du hann njuta av dina vackra blommor när du kom hem, bilderna du visar på dem är jättefina.

    Ha en bra dag och en fortsatt trevlig helg Vännen,

    Kraamis Jenny

    SvaraRadera
  11. Var roligt att se att du är tillbaka igen. Välkommen. Förstår att ni har haft det härligt på er semester. Skall bli roligt att få se bilder från den och alla mysiga ställen du har upptäckt.

    Ha en skön helg!
    Kramis

    SvaraRadera
  12. Vad härligt att få höra av dig igen..har saknat dig...man är ju vanemänniska och hade vant mig vid dina påhälsningar under veckorna och inte har det funnits några vackra inlägg att läsa hos vit snö...ni verkar ju ha haft det så gott allesammans under sommaren..än är det några härliga sommardagar kvar och här hos oss har vi en idag...solen lyser idag!!!Ha en skön helg, kramen VIOLAN

    SvaraRadera
  13. Hej
    Ni verkar ha haft en trevlig sommar,va roligt att du tittade in hos anna-lena på madame nyberg hon är så himla gullig och det är så mycke fint i den butiken.
    Hade varit roligt om vi hade stött på varandra.
    kram o ha det så gott
    ninni

    SvaraRadera
  14. Härligt att du är tillbaka! Har tittat in och undrat!
    Trevlig helg!
    Carin

    SvaraRadera
  15. Välkommen tillbaka! Ser att du haft en bra sommar, Västkusten är härligt, jag håller med. Fina foton på familjen. Och att Pionerna blommade när du kom hem, vilken tur. Det var en ljuvlig färg på dina liljor också. Ha nu en riktigt bra lördag.
    Kramar AnnaMaria

    SvaraRadera
  16. Välkommen tillbaka! Vilket sundhetstecken att kunna vara utan bloggen! Ha nu en skön helg!/Kram Merja

    SvaraRadera
  17. Välkommen tillbaka igen! Vilken underbar sommar ni verkar ha haft! Du har gjort helt rätt som tog dig en välförtjänt paus. Familjen är ju det viktigaste i livet! Vilka vackra barn du har och "laxen" var inte dum heller, hi hi... Vilken tur du hade som hann komma hem innan dina vita vackra pioner blommat över. Jag älskar också pioner. I år har vi varit tvungna att flytta dem. Håller nu tummarna för att de överlever.

    Önskar dig och familjen en härlig sensommarhelg!

    Kramar Anna-Lena♥

    SvaraRadera
  18. Hej Cilla! Härligt att du är tillbaka i cyberrymden igen. Förstår att du velat njuta av sommaren, som parkerade i norr i år. Här har vi haft mycket regn.
    Vad trevligt att er semester på västkusten blev så lyckad. Vilka fina laxar ni har i älven. Lax som är så gott. Vilka söta flickor du har, dem kan du vara stolt över.
    Roligt att du fick njuta lite av din trädgård också, så inte allt var överblommat när ni kom hem.
    Nu önskar jag dej, ja hela familjen en skön helg tillsammans.
    Kramisar Birgitta

    SvaraRadera
  19. Hej Cilla!
    Kul att du är tillbaka igen. Vilka fina bilder du visar på vackra blommor och familjen, hade gärna sett dig också...grattis till din 10-åriga dotter!
    Ha det så bra, tävling hos mig!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  20. Härliga blomsterbilder.
    Hanna

    SvaraRadera
  21. Välkommen tillbaka!
    Verkar som ni haft en trevlig semester. Vackra blommor du visar.
    Och ett stort tack för den fina skylten jag vann, den står nu på mitt skåp från 1830, och jag är så glad i den.
    Ha det gott
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  22. Hej Cilla!
    Tack för din kommentar.
    Bondpion är en underbar blomma,vet du att den går alldeles utmäkt att torka.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  23. Heij Cilla..välkommen hem igen. SÅ härliga bilder du tagit.. så fin firre me, inte illa, de e ju så gott me fisk.
    ser ju att ni haft så härligt, å bra att du kommer tillbaks med nya krafter, för de lär vi behöva inför den mörka hösten å vintern.

    Kram på dej, ha en gooer natt. Helén.

    SvaraRadera
  24. Hej,
    Vad roligt att du är tillbaka!
    Härligt att läsa att du haft en bra sommar, jag håller med det finns inget viktigare än att famljen har det bra.

    Vilka fina blommor du har i din trädgård, förstår att du blev glad när du kom hem innan pionen hadde blommat över, dom är ju helt underbara.

    Ha det så bra, kram Rebecca.

    SvaraRadera
  25. Hej Cilla!

    Det låter som om sommaren varit härlig! Och så många vackra blommor du har i din trädgård nu. Det är bara att njuta för snart är allt bort igen. Här har det mesta blommat över, men lite fägring har vi kvar i alla fall.

    Jag har också svårt att sitta vid datorn och bloggandet ligger lite lågt. Nu kunde jag inte sova så jag satte mig en stund. Vi sov länge imorse så jag var visst inte trött!

    Ha det så bra nu och njut av dina vackra blommor!

    Många kramar
    Karin

    SvaraRadera
  26. Hej hej! =)
    Du har gjort helt rätt som har tagit dig en skön ledighet.

    Kul att se hela din fina familj, kan tänka mig att ni har mkt gott att njuta av uppe hos er också. Tur att du hann med att njuta av dina fina blommor.

    Ska maila dig någon dag.
    Kram!

    SvaraRadera
  27. välkommen tillbka
    vilka härliga foton du har
    kram

    SvaraRadera
  28. Ahh!Vad kul att du är tillbaka!
    En underbar sommar har du haft förstår jag=))
    Skönt!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  29. Hej Vännen!!

    Härligt att hör i från dej igen!!!
    Låter som du haft en toppen sommar!!

    Bra att du hann hem till pionerna, har planterat några i år så nästa år kan jag nog njuta av dom jag oxå!!

    Ha det gott så hörs vi, kram Camilla.

    SvaraRadera
  30. Hei Cilla.Så hyggelig at du er tilbake på bloggen,og at dere har hatt en fin ferie. Gratulerer til datteren din. Så mange vakre blomster du har i hagen.Klem fra Crinoline

    SvaraRadera
  31. Välkommen tillbaka ! det låter som att du har haft en kanonsommar , härligt ! Vilken go familj du har ! Kramar Susanne / den gamla skolan

    SvaraRadera
  32. Välkommen tillbaka. Det har nog blivit lite bloggvila för många av oss kan jag tro. Ja, jag är lika glad för skylten än ska du veta.
    Skulle bli jätteglad om vill maila över bilden på madonnan till mig. Det uppskattar jag verkligen.
    Jag var ju på releasepartyt hos Ingela och Petra igår och det var jättekul. Fick träffa några andra bloggvänner och det förgyller verkligen tillvaron.....
    Hade varit kul att träffa dig också nån gång, men jag får väl fortsätta att önska så kanske det blir verkligehet en dag :-)
    Ha en fin vecka nu!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  33. Välkommen tillbaka! Ibland behöver man en liten paus ifrån saker och ting..

    Ja visst, har de hänt saker hos oss. Åh vi är sååå nöjda! Just nu håller vi på med trädgården, och planerar ut den. Ska visa bilder nu i veckan tänkte jag...
    Inne har vi inte riktigt hunnit med så mkt eftersom vi lagt all tid på denna målning av utsidan.. Men får ta igen det i höst!

    Ska du hitta på för roligt i veckan då?

    Kram Maria

    SvaraRadera
  34. Välkommen tillbaka!
    Så mysigt o trevligt ni har haft det!
    Kramar Agnetha

    SvaraRadera
  35. Hej Cilla,
    ÄNTLIGEN tillbaka, oj vad jag saknat dina inlägg:(
    Jag hade oxå en låååång bloggpaus och det kändes faktiskt ganska skönt:)
    Ska bli kul att se lite bilder fr eran semester. Som du kanske vet åkte vi oxå ner:) men vi fastnade för Österlen,,,wow kärlek:)Vilket place!!!

    men men nu har vardagen börjat och jag håller på med tusen o en saker. Jag ska snart öppna en riktig nätbutik:) håller på m fotografering just nu.

    Ha d så gott
    Kram Sari

    SvaraRadera
  36. Halloj vill bara önska dej en trevlig dag Kramisar /STINA

    SvaraRadera
  37. Halloj!
    Vilken härlig semester ni har haft!
    Välkommen tillbaka.
    Kram A-K

    SvaraRadera
  38. Hejsan svejsan! Välkommen tillbaka! Du har fattats i bloggvärlden! Vilken skön sommar du verkar ha haft! Här i södra Norrland har det varit skapligt sommar väder - lite hit o dit. Semestern har varit bra-hunnit göra saker och vilat oxå. Hälsningar från fru Ekeby.

    SvaraRadera
  39. Ho ho.., TÄVLING på gång, var med du oxå!!
    Ha en underbar vecka
    Kram
    Marianne

    SvaraRadera
  40. Jösses så sugen man blir på trädgård utav dina ljuvliga foton! Härligt att semestern varit så lyckad, det är verkligen något att minnas tillbaka till när vintern blåser kallt och allt är grått ute.

    Kram Veronica

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in hos mej och tar dej tid att lämna ett spår efter dej! Du är välkommen tillbaka in till min värld!!!