27 januari 2010

Loppisprylar

Ledig dag med ordentlig snöstorm! Jag började dagen med att ge mej själv utegångsförbud;) Perfekt, det var jätteskönt att inte ens få gå ut även om jag hade velat..... Ganska skönt att skrota runt i raggsockor, alldeles för stor tröja o håret i slarvig tofs en hel dag! Har målat, städat, fotat o babblat i telefon. ( det gillar jag:)

Helgens fynd fortsätter här....
Den här lampan fick jag för en hundring o den passar perfekt vid kakelugnen som ju också har mässingsdetaljer. Det enda var att jag fick lov att måla träet vitt och shabba till det för att bli nöjd.

En vacker gammal burk för choklad, den får rymma värmeljus. Det är verkligen högkonsumtion på det nu. Dagar som denna måste man bara få frossa i tända ljus!

Den lilla söta piedestalen har fått en släng av vita penseln...Jag tyckte om den fina marmorplattan på.

Såhär såg den ut före! En guldfärg som stack i ögonen!

J kom hem med en träback som rymmer en tusendel av alla mina magasin... Den ska få en liten makeover med tiden....

På Coop av alla ställen hittade jag ett så fint doftljus! Det fanns med många olika texter, till mammor, pappor o allt möjligt. Men jag valde Kärlekens låga........... Det är mitt ge-bort-tips till den du älskar!!!!! Det är viktigt att skämma bort varann!

Det finns några loppisfynd kvar också.... Jag shoppade ju verkligen loss:))) Men det får ni se sen. Nu ska jag göra mej en stor kopp te o kura in mej i en filt!

Må så gott allihopa!!!

58 kommentarer:

  1. Ja utegångsförbud lät bra det =) Du har inte missat något där ute.Det blåser... just det =)
    Ja burkar är något jag också fallit för, bra förvaring =)
    Vilken karl du har som hittar fynd åt dig. Min suckar mest hahah =)
    I helgen är det dags för stooorloppis här i Umeå,längtar!!!!!
    Kram Fia

    SvaraRadera
  2. Hejsan goa Cilla!Visst är det härligt med en innedag .Vad fin din lampa blev.Mysig burk för ljus.Jag frossar för fullt.Va det är ju inte sant vad fin piedestalen blev .Skitsnygg .Visst ska man tahand om varandra vad gullig text på ljuset .Ja du fick ljus från Klinta vann inte du det .Jag fick av en väninna med mysk doft men det blir ingen låga det ser ut bara som veken lyser lite svagthihi .Bara undrar om ditt blev så oxå.Supergott att smöja in händerna med det.Ha en fin kväll gulliga du Varmkram Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Hej! Här har du en till som har raggsockor hela dagarna här hemma. Jag har tänkt hålla mej hemma ända till tisdag, då jag brukar handla.
    Vad mycket fina saker du handlat. Roligt med nytt fast det är gammalt. Vi fick aldrig snöstorm här, har kommit några cm snö idag. Nu önskar jag dej en smysig kväll i soffan.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  4. Hej Cilla!
    Vilka härliga fynd du hittat!
    Burken är så fin och passar ju jättebra att ha värme ljus i!

    Tänk vad lite vitfärg kan piffa upp saker :)
    Piediestalen fick en riktig makeover!

    Här har snön vräkt ner idag..
    Är glad att jag inte jobbade kväll och var tvungen att köra runt i hemtjänstbilen på småvägar,huu..

    Du undrade var Durancerökelsen var köpt.Det var på Åsby trädgård här i Hallstahammar.Kanske lite långt bort för dig :)
    Men jag sökte på nätet och såg att de finns på Spiti också.
    Sidans adress: www.spiti.se/
    Så kanske du kan klicka hem lite rökelse :)
    Ha en fortsatt bra vecka!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Har med vart ledig idag.. Men jag har fart runt å kollat lite i vår lilla stad. Men hittad dock inte så mycket.. Senare var jag på loppis.. köpte lite ditt och hittade även en så fin karmstol som ska få sig lite vit färg på sig och nytt tyg.. Blir ett projekt i morgon f.m.. Kul!!
    Men du må jag säga fick med dig en hel del du.. Sååå fiina saker alltihop du visat oss.

    Ha en bra dag och kram på dig!

    Mia

    SvaraRadera
  6. Oj hjälp vad du har hittat...och vilka fynd sedan!! Chokladburken är en favorit men jag skulle bra gärna tackta och ta emot allt det andra också :O) ha ett skönt slut på veckan!

    SvaraRadera
  7. Hei,Cilla.Utgangsforbud høres deilig ut.Hos oss det blitt mildt,men på fredag skal det snø litt igjen.For noen flotte funn du har gjort.Lampen og pidestallen ble flotte.Jeg har ikke så mye tid til blogging om dagen.Har ryddet arbeidsrommet,skal male vegger og lister osv.osv.Samtidig pusser jeg opp en rokokkostol,puh.Ønsker deg en god helg,Cilla.Klem

    SvaraRadera
  8. Vilka härliga loppisfynd du har gjort.. Chokladburken gillade jag skarpt..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  9. Oj vilka fina fynd du gjorde men är det inte kallt att sitta på pallen om den är i marmor?

    Skönt att ha en mysdag!

    SvaraRadera
  10. Jag har märkt att Coop och Ica maxi har sina godbitar ibland :) Själv ska jag försöka hinna med loppis på lördag, letar efter en pedistal eller back.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Vilka härliga loppisfynd! Pallen blev ju himla fin med lite vit färg. Du ser verkligen möjligheterna! Hoppas jag hinner med lite loppis i veckoslutet...
    Kram Marie

    SvaraRadera
  12. Hej allra goaste Cilla!
    Tack för dina fina ord hos mig, de värmer:)

    Hihi,du är oslagbar på att fynda på loppis!! Vilka fina grejer som väcker habegär:)

    Lät skönt med utegångsförbud! En sån kall tråkig o snöig dag vi haft idag!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  13. Ja du har verkligen shoppat och fyndat. Jag hann inte med det i dag, då jag var tvungen att snabbt hem till hunden då ingen annan kunde ta henne, vidare till bahaus då duschens termostat gått sönder, handla till bror och hans familj som var sjuka, vidare till dotra med en väska å sedan hem, phu jag kom fram. Kram

    SvaraRadera
  14. Det är ju lyckorus alltså när man loppisfyndar sådär. Du är allt fena på att få till det Cilla! Den där trälådan gillar jag helskarpt. Själv går jag och gottar mig åt sakerna jag hittade förra veckan och är så glad så jag har kommit in i ett härligt skapande-flow. Har gjort nya smyckesmodeller idag. Glömde nästan gå hem och hann precis in på ICA innan de stängde. Ja, då har man kul när man glömmer gå hem från jobbet :P
    Ha det gott!
    Kram kram Mia

    SvaraRadera
  15. Go kväller..(eller natter:)..)
    Hur står det til i snöstormen...!!!
    Oj vad snö vi fåt här...mysigt att kura ihop sig inne under filtar med ljus tända o höra hur det viner utanför!!!

    Usch så dålig jag vart på att blogga. ett tag sen jag var här nu..hinner helt enkelt inte blogga så mycket just nu..varför har man inte mer tid för!!!!!!!!

    Jättefina loppis fynd..du måste vara loppisdrottning nr1!!!!

    Kram i yrvädret!!! Millan ♥

    SvaraRadera
  16. Go kväller..(eller natter:)..)
    Hur står det til i snöstormen...!!!
    Oj vad snö vi fåt här...mysigt att kura ihop sig inne under filtar med ljus tända o höra hur det viner utanför!!!

    Usch så dålig jag vart på att blogga. ett tag sen jag var här nu..hinner helt enkelt inte blogga så mycket just nu..varför har man inte mer tid för!!!!!!!!

    Jättefina loppis fynd..du måste vara loppisdrottning nr1!!!!

    Kram i yrvädret!!! Millan ♥

    SvaraRadera
  17. Hejsan svejsan!
    Jisses, vad mycket fina saker du har fyndat.
    Allt var verkligen jättefint och vad fin pidestalen blev.
    Ha en fin torsdag!
    Kram från andra sidan plurret.

    SvaraRadera
  18. Oj vilka fina fynd du gjort!! Verkligen fint när du målat vitt också. Vi kurade också inne igår och blir nog samma sak idag, men det är för att min lille pojk har 40 graders feber tyvärr. Så jag hoppas han blir bättre snart. Stor kram på dig!!

    SvaraRadera
  19. Men du rekord i fyndande och det tar aldrig slut. Jätte fina saker som du fixat så vackert! Kul!
    Fyndade en liknande lampa i måndags men jag har inte orkat fota den ännu.
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  20. Hej Cilla!
    Verkliga fynd du gjort, måste jag säga.
    Pallen var ju helt suveränt vacker och lampan likaså. Burkar kan man ju heller inte få för många av så det är bara att passa på.
    Vi är nästan insnöade här idag så jag har lite sen morgon, skönt.
    På eftermiddagen ska jag till loppis och hämta ett bord och en gammal järnsäng som jag hittade igår efter mycket pulsande i snön med cykeln.
    Vad fin du är på din nya profilbild!
    Den ser riktigt vintrig ut med mössan och halsduken.
    Ha en toppendag!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  21. Så mycket fint du visar.Lampan blev jättefin efter att du målat och shabbat den.
    Det låter härligt med en innedag. Vi har fortfarande storm och kallt är det också. Ha en bra dag.Kram Kicki

    SvaraRadera
  22. Utegångsförbud, det lät helt ok tycker jag. Tänk om jag kunde få det ändå! Men snälla, snälla Cilla inte måla träbacken vit!! Den är ju så snygg som den är. Kram Merja

    SvaraRadera
  23. Ja men wow, vilken fyndhelg du hade...det är inte slut än heller!!??.. lampan och guldpidestalen är helt oigenkänliga efter penseltrollspöt!!
    Lyckat!

    Här nere i Stockholmia är det också öväder...hur mycket snö som helst har dinglat ned ifrån himlen!!

    Ha det gottis vännen!!

    Kram Sanne

    SvaraRadera
  24. Det var fina fynd, att det finns såna lampor på Loppis. Blev jättebra när du målade vitt nertill. Och piedestalen blev superbra! Undrar hur många liter vit färg vi har gjort slut på...men det blir sån skillnad. Jättefin back till tidningarna också.
    Må så gott
    Goa kramen
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  25. Utegångsförbud skulle jag ha behövt i dag för att slippa cykla till jobbet!
    Tänkte inte på att ge mig själv det=))

    Men vad du fyndar!!
    Lampan blev skitsnygg!!
    Och pidestalen kan man inte ens tro att det är samma.
    Gäller att se möjligheterna.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  26. Ge sig själv utegångsförbud skulle man göra lite oftare, hihi...tack för tipset!:-)
    Du måste vara fyndarnas mästare!!:-)

    Kramenkram Sofia

    SvaraRadera
  27. Oj,oj vad du fyndat...allt är såå fint. Men pidestalen stal mitt hjärta...:)

    Kram Helena

    SvaraRadera
  28. Lampan är jättefin och träbacken kommer att bli en riktig pärla med lite makeover :)
    Visst är det skönt att bara knalla runt med tofflor/sockor och myskläder och göra ingenting inne ibland, det behövs :)

    SvaraRadera
  29. Tänk Du kan då få allt att bli så fint när Du trollar med Din trollpensel blir allt fantastiskt.
    Det gäller att se att det kan bli så bra.Nog gillar jag guld allt men piedestalen blev bättre vit och passade ju så fint till bordet.

    Spännande att få se mera loppisfynd.

    Här får Vi bara mera och mera snö.
    Det har vräkt ner och fortsätter lika nu.Vill inte ha mer.
    Ha en bra Torsdag!
    Kram!

    SvaraRadera
  30. Fina fynd du har gjort!

    Visst är det skönt att bara skrota omkring...det måste man få göra då och då...

    Kram,
    Anette

    SvaraRadera
  31. Hej Vännen:)

    härligt med utegångsförbud:) det måste jag oxå börja med hi hi.
    Jättefina fynd du gjort. jag har inte vart på loppis sen jag vet inte när:(

    Ljuset du köpte är underbart, min absoluta favorit:) Inredningsbutiken jag jobbade på innan jag öppnade eget sålde dom så jag vet hur de doftar jamma jammi:)

    Ha nu en underbar helg

    Kram Sari
    http://www.lillaprovence.se

    SvaraRadera
  32. Vad mycket fynd du har gjort!!!!
    Jag bara älskar den där chokladlådan med ljusen i;o)
    Och redan har du hunnit måla oxå, flitiga du!!
    Ha det bäst!!
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  33. Vilka fina fynd, men jag tycker träbacken inte behöver målas! :) men det är ju min åsikt bara ;)
    Fin är den anyway!

    SvaraRadera
  34. Ännu mer fina fynd, lyckliga du.
    Jag gillar lampan önskade mig en sådan men fick en ljuskrona istället och den är jag också glad över.
    Kul med så mycket fynd känns som att det finns för många köpare i stockholm att priserna blir högre.

    Trevlig kväll./Mia

    SvaraRadera
  35. Vilka fina fynd, gillade chokladlådan och träbacken extra mycket!

    Visst är det skönt med en slappar hemma dag ibland då och då, själv har jag haft för många sådana sista tiden så jag håller på att bli tokig av tristess :-)
    Aldrig är man då nöjd *s*

    Kram Torparfrun

    SvaraRadera
  36. vilka fynd du har gjort:) Lampan var ju kanon och chokladburken...mmmm
    Kram susanne

    SvaraRadera
  37. Härliga ,härliga loppisar man mår så sketans gott när man fyndar och kan göra något ljuvligt av det!! underbar lampa me like=)
    Härligt att luffsa runt i raggisar och bara pyssla..mysig blogg du har ha en bra helg ~~kramilikramen~~
    wivi

    SvaraRadera
  38. Ännu mera fin fina fynd här. Gud så fin piedestalen blev i vitt! Underbar. Lampan var också fin. Ha en fin helg kram

    SvaraRadera
  39. Kjempefine funn du har gjort!!
    Og flink er du med malepenselen også!!

    ha en fin kveld

    SvaraRadera
  40. Tror min komentar flög ut i cyberspacen - annar sfå rdu två :-)

    Vilka fantastiska fyn - den där lådan - jag älskar lådor med glaslock!

    Lampan var ju ett superfynd.

    Men det där ljuset var nog bäst - vilken fantastisk t vacker text - skall jag presenta maken med - man måstye hålla lågan vid liv :-)

    Kram Maud

    SvaraRadera
  41. Huhu!

    Så jag skriver - blev så ivrig - men du förstår nog :-)

    Kram Maud

    SvaraRadera
  42. Hihi...utegångsförbud, det var bra. Då blir det nog mycket gjort.
    Så många fina fynd du gjort.

    Kram och trevlig helg.
    Åsa

    SvaraRadera
  43. Hej Cilla.
    Det var fasligt,vad många fina loppisfynd du har gjort.
    Dom måste du vara jättenöjd med:)
    Västa busvädret här idag,men det var bara att knalla iväg till jobbet.Rosig och fin var jag på kinderna när jag kom fram,kan jag säga:)
    Förstår om du hade det mysigt hemma.
    Må så gottam Anette
    Kr

    SvaraRadera
  44. Hej goa Cilla!

    Hihi utegångsförbud lät bra :) Underbart att kunna gå inne o skrota som du säger, och bara göra det man känner för!

    Din chokladlåda med fönster gillar jag =) Har ett par sånna, tycker de är så charmiga.

    Kram vännen, ha en fin helg!
    Mia

    SvaraRadera
  45. Godmorgon Cilla. Jag har koll på Agneta, men säger hon: till veckan blir det klart, då tar det allt liite längre. Hon får så mycket beställningar så det gör hon i första hand. Ska ev. dit på lördag då får jag se hur det går. Jag kommer och länka till hennes blogg-butik så fort hon startat.
    Ha en mysig helg vännen
    Goa kramen
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  46. Underbara fynd, så mycket lite färg kan göra! Vill önska dig en skön helg!
    Kram Anna-Karin
    hemochting

    SvaraRadera
  47. Tjingeling Cilla!

    Vilka fynd du har lyckats få tag på, du är en sann sakletare du och lyckas alltid hitta guldkornen:)
    Utegångsförbud låter som ljuv musik i mina öron, för trettio år sedan vände dom orden upp och ner på hela välden!!!

    Önskar dig en skön och lång helg och ta väl hand om dig i vinterkylan Cilla.

    Kram kram
    Marianne

    SvaraRadera
  48. Så mycket fynd du gjort Cilla. Ser att du bytt bild till vintermössa också.
    Ha en jätteysig helg
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  49. Hejsan!
    Och tack för titten!Det kan vara skönt med en slappardag! det behöver man!!!!
    Jag önskar dej en trevlig helg!
    Kram Kathrine!

    SvaraRadera
  50. Vilka underbara fynd du har gjort. Själv har jag sprungit på en del loppisar men inte hittat något nämnvärt. Burken med värmeljus är ju bara såå fin! Det gäller att få på sig de rätta glasögonen när man går på loppisar så man ser vad som blir fint med lite vit färg eller en makeover.
    Ha en bra helg!
    kram! Märta

    SvaraRadera
  51. Jag har tjatat i flera år att jag vill höra takdropp ihop med vårsol och i år fick jag så jag teg..:) vet inte när vi hade så mycket snö här nere, var inne i stan och hämtade möbler..där var det -9 och så kommer man hit ut..-16, har tydligen flyttat till ett riktigt köldhål, vila fynd du har gjort ..så vackra, önskar nu en skön fredagskväll, kramen

    SvaraRadera
  52. Er innom for å ønske deg en god helg,Cilla.Ja,alt er bare bra meg meg.Jeg maler og rydder. Klem

    SvaraRadera
  53. Så mycket fint.
    ha en bra helg.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  54. Låter härligt med utegångsförbud! Ibland är det så skönt att bara gå hemma och skrota. Billigt blir det också, hihi.. om man håller sig från nätshopping vill säga.

    Vilka fina loppisfynd du har gjort! Lilla piedestalen blev bara så fin efter lite vitfärg.

    Hoppas att du får en skön helg!

    Kramar Anna-Lena♥

    SvaraRadera
  55. Hej Cilla.
    Vilket fynd, bara 100 kr, helt otroligt, men du har ju fixat till den också, så den blev ännu snyggare.
    Burken är superfin, speciellt när man kan se vad som är i den.
    undrar vad du gav för den.
    Gillar den.
    Pallen är också ett fynd, jag blir så nyfiken vad du gett för den, du behöver ju som sagt inte svara på det, men det är bra att ha som referens, om jag nu nånsin kommer mig på loppis igen, maken gillar inte loppisgrejor, jag kan ju gå ändå, men det känns inte bra.
    Tänk när det är snöstorm går jag ut och bara njuter, och när det snöar hos dig så kurar du. Lustigt va.
    Hoppas du får en härlig helg.
    Kram vännen.
    Zara

    SvaraRadera
  56. Hej Cilla! Vad mycket fina fynd du visar...Det låter som du haft en skön dag med mysoverall o telefonen i högsta hugg...fniss! Din chokladlåda med värmeljus var såå fin, tänk att man kan bli så glad av loppisfynd! Önskar dig o familjen en riktigt trevlig o Skön Helg! kram Therese

    SvaraRadera
  57. Oj så mycket fint!! Å ljuset var ju helt underbart =0) Hoppas du får en skön helg! Kram Linda

    SvaraRadera
  58. Nu blev jag allt lite gröön...av avund!
    Jösses,va du fick till piedistalen fint!!
    Jag skulle nog ha vandrat förbi den och gått miste om en skönhet;)

    Smart där att ge sig själv utegångsförbud,fast idag skulle jag vilja lägga ut ett förbud på temeperaturen att inte bli mer än 5-6 minus.
    Skulle bli crossåkning här idag,men i 20 minus nä nä!

    Ha en skön lördag!Kram/S

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in hos mej och tar dej tid att lämna ett spår efter dej! Du är välkommen tillbaka in till min värld!!!