4 mars 2010

Jag har ägglossning!

Det är inte klokt vad solen gör för välmåendet!!! Idag har den strålat hela dagen och himlen var i blåaste blått. Energin och skaparlusten bara strömmade till. Dessutom var jag LEDIG!!!

Det blev ägglossningsdag! Såg såna vackra ägg i senaste numret av Jeanne D'Arc Living-magasinet som inspirerade mej. Egentligen är jag ingen stor påskpyntare för påsken brukar vi tillbringa i fjällen men dom här äggen får kallas för vårpynt istället för sååå påskiga är dom ju inte tycker jag. Dom får pryda min trollhassel som jag dekorerar efter årstid.
Äggen är klädda med olika papper som jag fäst  med decoupagelim sen dekorerade med antingen bilder eller spets.....
omslagna med tyll och ihopknutna med band av olika slag.
I rosetten har jag fäst fjädrar, prismor o små berlocker... det som fanns tillhands.
Prova om ni vill. Det var både enkelt och jättekul!!!
Sen har lylliga jag fått en solskensaward, jaa inte bara en utan 2 stycken!!!
1000 TACK tjejer!!! Den värmde som vårsolen:)))
Jag skickar den vidare till er alla som tittar in hos mej, tycker att solen behöver värma oss alla efter denna ruskiga vinter!!!

Imorgon är det fredag!!!! Dags för myyyyys!!! Önskar er alla en underbar helg!

57 kommentarer:

  1. Åhh jösses vilka fina ägg!
    Jag gjorde några för en vecka sen men dom är lååångt ifrån så fina som dina:)
    Vad är äggen gjorda av? Jag menar själva skalet?
    Nu fick jag inspiration som tusan hahah
    Kul att du blev glad för awarden! Men den är du verkligen värd!!!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Hej Cilla!
    Så jättefina ägg du har gjort! Vi är visst flera som blivit inspirerade av jeanne darc tror jag... :)) Jättegulliga med kjolarna! Och man behöver ju inte ha dom bara till påsken...

    Jag hade skrivit fel länk i mitt inlägg, men nu ska det fungera.. Så nu kan du gå in och kika hos Beatrice...

    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  3. Hej Cilla!
    Vilka vackra ägg du gjort! Oj, oj oj...de var helt ljuvliga...

    Och du vilken söt liten granne ni fått, smälter hjärtan...

    Den där efterrätten du bjöd på ska jag prova, lät gott och praktiskt och snyggt i glas som du gjort!

    Trevlig helg!

    Kram mariette

    SvaraRadera
  4. Oj så fina ägg, kanske man får ta efter? Skulle sitta fint med likadana i mitt påskris.
    Ha det gott, kram

    SvaraRadera
  5. Men åhh vilka bedårande ägg du har gjort, vad duktig du är!!:-) Jag önskar att jag var lite mer pysslig;-) Ha en skön kväll! Kram Sofia

    SvaraRadera
  6. Vilka underbara ägg du har gjort.vad fina.vad duktig du är som fixar och grejar med allt möjligt.Önskar dej en skön kväll vännen Varmkram Rita ♥

    SvaraRadera
  7. Jättevackra ägg! jag tycker att det är tyllen ovanpå som gör susen!! Skall minsann ta efter modellen...då du frikostigt nog bjuder på det! Ha det gott! Kram

    SvaraRadera
  8. Grattis till Awarderna, dom passar bra hos dig, du är också som solen, uppiggande. Så söta ägg, det var en ny design. Den lilla ballerinakjolen var väldigt fin, kan du ha hela våren.
    Ha det gott
    Goa kramen
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  9. Hello.-)
    These eggs are awesome! So beautiful! I will try to make one:-)
    Have a great weekend
    AnaIsa

    SvaraRadera
  10. Jättefina ägg du gjort! Fick inspiration att prova jag med!

    Lena

    SvaraRadera
  11. Cilla, vad roligt att du kommit igång både med bloggandet och pysslandet igen.
    Dina ägg är ju helt fantastiska, såå söta.
    Här hemma packas det mest upp saker och hallen har varit fullproppad med kartonger så något pysslande hinner jag inte med tyvärr.
    Visst var det en underbar dag idag med lite vårsol-känsla!
    Kram på dig och ha en härlig helg!
    Maria

    SvaraRadera
  12. Hej
    Gud så fina ägg du gjort!!!! Håller med om att det är vårpynt. Ha de gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  13. Hallojsan tjejen!
    Awarden har kommit precis rätt!! solens tjej!!

    Men guuu så fina äggen blev..vilket pillerjobb!
    Passade kanon i hasselkvistarna..

    Ha en riktigt mysig (solig) helg!!
    Kramis Sanne..

    SvaraRadera
  14. Hei,vennen.Så nydelige påskeegg du har laget. De passet så godt å henge dem i trollhasselen.Jeg har ikke rukket å kjøpe siste magasin fra JDL,men kanskje i morge. Her er det også nydelig vær om dagen.Heldigvis har litt av snøen smeltet.Ønsker deg en god helg.Klem

    SvaraRadera
  15. Så fantastiskt fina ägg Du har gjort.
    Hade tänkt göra om lite gamla "godisägg" få se hur de blir.Men man blir inspirerad nu och så Nu när jag ser vad Du gjort så.....
    Är äggen i frigolit eller har Du blåst ur ägg? Mycke sockerkaka blir det då.

    Solen kommer och ger oss vårkänslor även om det är snö ända upp under armarna.Jag tänkte att kasta ut de små granarna som jag har på altanen i dag....Men se det gick inte för snön var i vägen och ta dem genom huset är ingen hit för uj vad de barrar.

    Grattis till den fina Awarden.

    Ha det gott!
    Kram!

    SvaraRadera
  16. Åh, så fina ägg! Såna, ska jag prova på att göra..
    Ha en skön fredag med mycket mys! Kram Åsa.

    SvaraRadera
  17. Hej Cilla.
    Oj viken vacker ägglossning du har, jag önskar mig en lika vacker,låter sjukt,ha,ah,men ja jag menar dina vackra ägg, så himla duktig du är, en riktig konstnärssjäl, det ser man då tydligt.
    Hoppas ni får härligt väder i helgen, i dag har vi haft sol och bara 5 minus, så himla vackert, var det.
    Många varma kramar till dig min vän.
    Zara,
    eller snözara, blir det snart,
    (jag gör snart skäl för vita Zara, blunda med ena ögat om du tittar in hos mig, och tänk på sol i stället)

    SvaraRadera
  18. Underbara ägg Cilla!!!
    Blir så sugen på att få lite ägglossning jag oxå;o)
    Grattis till awarderna!!!
    Ha det bäst!!

    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  19. Här var det ättproduktion på gång. Och vilka fina ägg sedan. De passar jättebra i din hassel.
    Ha det så gott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  20. Vilka underbart fina ägg..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  21. Åh.... vilka underbara påskägg du gjort, önskar jag var lika pysslig, har lite svårt att få ihop nåt!
    Jag kikar in hos dej för att önska dej en underbar helg!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  22. Hihi vilken fyndig rubrik och jösses så vackra ägg du gjort!!! Kram

    SvaraRadera
  23. Så fina ägg, vad du är duktig på pyssel. Tyvärr skulle jag nog inte kunna hänga upp sådana gobitar här hemma när jag har två marodörer med fyra ben och en var sin svans. Något som hänger och dinglar med spets - ja det är godis det! Ha nu en riktigt skön helg!/Kram Merja

    SvaraRadera
  24. Ahh! Det där var tjusigt!
    Det sjuder av påskpynt nu lite överallt.
    Inte långt kvar dit faktiskt.
    Hur fint jag än tycker att det är så är jag en riktig tråkmåns och pyntar inte själv=))

    Härligt med solen!
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  25. Härligt och livsbejakande pysselinlägg! Ägglossning är ju alltid trevlig ur alla synpunket...hm..kanske mest för oss män! Fast nu ska vi inte genera oss i det, detta är ju en pyssselblogg som dessutom innehas av en ärbar Kvinna! (ler)
    Som sagt trevligt att du har kommit ingång med bloggandet, kanske fler borde ta en liten paus då och då, om inte för att hålla gnistan och kvalitén på topp! (ler)
    Jag med mitt inläggsbajsande (ursäkta uttrycket) gör ibland riktiga lågvattenmärken till inlägg! (ler)
    Men jag hoppas att jag faktiskt lyckats att stanna upp ett tag idag, hm..det är inte säkert att det lyckas! (ler) Men försöka duger, nej nu ska jag skriva kommentarer utav helsike, börjar med att "plåga" dig med några rader!
    Nu när jag ser allt fin påskpyssel som börjar dyka upp på inredningsbloggarna så saknar jag när barnen var små, då kunde man ju sitta ner och "pyssla" lite själv också, men jag ska visa min Dotter dina "ägg" de kommer hon att gilla, så kanske sitter jag och gör ett och annat ägg jag med! (ler) Fast det kommer jag inte att säga till någon, hoppas jag inte skriver för slarvigt, har lite ont i händerna idag, fällde åt helsike för många träd igår, med en gammal skakad motorsåg, inte bra!
    Det som är bra i livet är ju kontraster och det får jag bl a genom detta bloggande, undra hur många byggkillar vi är i Sverige som bloggar! De finns de som bloggar om att just "bygga" och "renovera", det kommer jag också med tiden att göra, har ett skamfilat och slitet äldre fritidshus som ska "blåsas ur" och byggas till, men det ligger på projekthyllans tillsammans med en massa annat kul som måste göras!
    Ja, du vet hur det är!
    Sedan ska man ju hinna med vardagen och den tar tid! (ler)
    Idag Fredag....hm...då tar det också tid, lite extra planering för att göra helgen så skön och avslappnade som möjligt!
    Hoppas din Helg blir fin alla kategorier!
    Var rädd om dig och de dina!
    Kram ifrån Peter!

    SvaraRadera
  26. Sådant här tycker jag är kul, vi skickade kommentarer till varandra samtidigt! (ler)
    Ja så kan det bli!
    Ha det bäst!
    Kram ifrån Peter!

    SvaraRadera
  27. Så fint du har gjort.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  28. Så fina ägg du har pysslat ihop ! Du är alltig så kreativ ! Önskar jag hade fått lite av den ådran ! Önskar dig en trevlig helg ! Kramar Susanne / den gamla skolan ♥

    SvaraRadera
  29. Hej Cilla! Grattis till den vårlika Awarden. Har fått en själv oxå.
    Jättefina ägg du gjort, är sådana som man kan ha nästa året om. Gör du även sådana på beställning?
    De var så vackra med sina små kjolar.
    Ha en skön helg.
    Kramiz Britt

    SvaraRadera
  30. Hahaha.., du har ägglossning???
    Jag tyckte det var genant när jag visade upp min "bindahållare" och hade svårt att bara skriva ordet mens.., men du!!!!
    Du é galen tös..., du fick mig att skratta gott Cilla!

    Ha en underbar helg och ta väl hand om dig.
    Och du.., grattis till dina fina utmärkelser!

    Kram kram
    Marianne

    SvaraRadera
  31. Hej!
    Är inte heller så mycket för påskpynt, men sådana här ägg skulle jag kunna ha massor av! Kanonfina!
    Grattis till awarden - den är du verkligen värd.
    Ha en riktigt solig helg!
    Kramar Marie

    SvaraRadera
  32. Hej! Tack så mycket för din snälla kommentar. Det var jättefina påskägg jag ska försöka prova på att göra påskägg, bra med lite inspiration!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  33. Go kväller!!

    Hihii ägglossning, de verkar vara några som har de samtidigt... Åhh jag viker mig va rolig rubrik *ler*
    Jättefina ägg du gjort, fint med fjädrar och tyll..
    Go fredags kraaaaam

    SvaraRadera
  34. Gulliga du, din rubrik fick mig att skratta så!

    Härliga ägg!

    SvaraRadera
  35. Ojsan vad du har varit flitig och pyssligt.
    Jag tyckte dina ägg blev bedårande, i ett ord, jätte fina med tyll.
    Ja det är rena ljusterapin där ute, jag njuter för fullt.
    Ditt lilla paket är på väg, kommer nog efter helgen.
    Ha nu en skön helg.
    Här kommer jag gärna tillbaka.
    Kram Gerda

    SvaraRadera
  36. Hej Cilla! Grattis till awarden! Vilka superfina ägg du gjort, kanske provar jag något liknande när det närmar sig påsk! Kram Helena

    SvaraRadera
  37. Kikar in och önskar trevlig helg!

    Kram Gunilla i Singapore

    SvaraRadera
  38. Grattis, de var du värd flera gånger om!
    Å så fina ägg. Den här påsken blir utan pyssel, hinner inte med det nu i flytten!
    Ha en mysig dag!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  39. Hej Cilla! Grattis till dina awards,dom är du väl värda! Vilka otroligt vackra ägg du visar oss,vackert att hänga i trollhassel som du gjort! Kul med ägglossning bland Alla oss "damer" Fniss! Önskar dig en skön helg med solsken o fågelkvitter! Kram Therese

    SvaraRadera
  40. Ojojdå det blev många av den ägglossningen men ack så vackra!
    Mycket inspirerande bilder, tack för det!
    Ha det gott å njut av helgen!
    Kram Marith

    SvaraRadera
  41. Jaaaa!

    Du är tillbaka - och jag som missat det.

    Vilka underbara ägg!

    Nu måste jag läsa ifatt.

    Kram Maud

    SvaraRadera
  42. Grattis till Awarden!
    Så du har också inspirerats av Jeanna d árc magasinet, precis som jag! Visst är det kul? Jag har haft ägglossning hela veckan här - ja, fullständigt frossat i dem!
    Dina ägg är jättevackra!
    Ha en fin lördag!
    Lisa

    SvaraRadera
  43. Hahaha, men sådär får man väl inte skriva ;-). Nu lurade du mig allt, samtidigt som jag tyckte det verkade lite underligt att dela med sig av att man försöker skaffa barn genom att berätta att man har ägglossning, haha.

    Jättefina ägg, verkligen! Vilken kreativitet!

    Ha en härlig helg!

    Kram M

    SvaraRadera
  44. Den där solen den är allt härlig! Den har synts även hos oss idag, och jisses vad jag har fått gjort mycket! Kanske vårenergin äntligen är här?!
    Det var härligt skapade ägg! Jag tänker alltid att jag ska göra några vår/påskägg, kanske det blir av i år!

    SvaraRadera
  45. Hej Cilla
    Åh vilka underbara ägg du gjort. Ja visst var bilden en symbol för hur vi alla känner just nu.
    Sköt om dig
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  46. men gud så vackra!!!!

    nu blir jag så inspirerade att ta mig i kragen och pyssla lite!

    Grattis till dina fina awarder också!

    Hoppas att du får en fin söndag!

    kram

    Flisan

    SvaraRadera
  47. Så fina ägg, du skulle ta och starta eget med en gång. Vilken kreativitet du har.
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  48. Hej Cilla!

    Vilka underbara ägg du har pysslat ihop. Så fina! Jag blev själv inspirerad av senaste numret men har inte kommit så långt än, men jag har kladdat med gipsbindor i alla fall... Vi får se vad det blir. Hoppas att du får en underbart skön söndag! Själv ska jag ut och sola näsan om en liten stund!

    Goa kramar till dig!

    Anna-Lena♥

    SvaraRadera
  49. Hej Cilla!
    Tittar in för att önska en trevlig söndag! Underbara ägg...du är verkligen duktig:)
    Kram Helena

    SvaraRadera
  50. Hej vännen.

    Så fina bilder, visst är det underbart att våren kommer nu, man blir så glad.

    Vackra blommor, och sicka små godingar till briller;).

    Ha en fin söndag. Kram Camilla

    SvaraRadera
  51. Det var ingen dålig ägglossning det! Jättefina ägg som du har gjort!
    Är inte heller någon påskpysslare, ska se om jag lyckas få till nåt denna gång.

    Kram.

    SvaraRadera
  52. Hej Cilla!
    wow vad du är duktig!!! jag blir alltid så imponerad av hur du hinner med allt vackert som du skapar, awarden är du verkligen värd för man blir så glad över att titta in hos dig, stor kram!!! /emmis

    SvaraRadera
  53. Hej söta Cilla!

    Jaa, behövde hämta ny energi. Det har jag även så gjort med det strålande väder vi haft. Nu blir det mer lugnare med bloggandet framöver har jag tänkt mig..

    Men hjälp! Såå fina ägg du pyntat till. Du är så pysslig och händig Cilla lilla.. Tack snälla du för tipset med!


    Kram på dig!
    Mia

    SvaraRadera
  54. Ja snart är påsken här.
    Ha en skön kväll
    Kram Louise

    SvaraRadera
  55. Hej igen..

    Någon sa att den kallas sophoran..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  56. åååå så fint du har gjort, dina ägg var underbara och du är så duktig och kreativ, härligt att hänga så fint i trollhasseln.
    Kram på dig/ingela.

    SvaraRadera
  57. Heeej ! hur går d med fynden ? har nåt av dom blivit "cillafierade" ? haha ;D du, dom dära äggen var ju super fina! :D köpte ett gigantiskt påskägg igår på seconhand, det var så fint gammeldags mönster på d :D kram kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in hos mej och tar dej tid att lämna ett spår efter dej! Du är välkommen tillbaka in till min värld!!!