6 april 2010

Wow! Vilken flygtur!

En underbar påsk är över för den här gången, jag och kvasten har landat hemma igen.... Kvasten är utbränd och får vila till nästa år och jag är brunbränd och har laddat mina batterier för ett bra tag framåt.

Vädergudarna var på sitt allra bästa humör och bjöd på en himmel i det blåaste blått, solen sken och luften var ljummen.
Höögt uppe på fjället var vi bland dom luddiga molnen. Det är så vackert här att man nästan tappar andan! 
Jag tror att detta är himmelen på jorden....... Iallafall för mej är det så. Magiskt och helt underbart!
Här är vi nere "på jorden" igen på sjön nedanför stugan. 4 härliga dagar med fiske, sol, skoterturer, promenader och massa annat. Det gjorde inte ett dugg ont att fylla 40 år! Tvärtom:)))
TACK snälla ni för alla fina grattishälsningar!!!

Jag fick en så härlig dag. Uppvaktad med "bubbel" o presenter på morgonen, en vacker dag på fjället och fin 4-rätters-middag på Sånninggården med familj och vänner på kvällen. 

Den stora festen hemma hålls först senare när dörren till trädgården öppnats, då tänker jag framförallt fira att livet gett mej så underbara vänner! Den bästa presenten av alla!!!!

Jag får visst dela upp presentskörden så att ni inte ser hur bortskämd jag är;)

Thomas Sabo-klockan fick jag av J, han har valt ut den själv, klockrent val;) Jättefin, med stenar i övre rundeln och Eiffeltornet som sekundvisare i nedre rundeln. Jag gillar att den känns både tuff och kvinnlig.  
Jag har ju ett armband från Thomas Sabo sen förr och av min ena dotter, Elvira, fick jag en ny berlock till det- Tro Hopp och Kärlek.
Filippa, min andra lilla tjej, hade själv valt ut örhängen till mej. Så gulligt! Dom har handlat för egna sparade pengar, hur sött är inte det av en 9- och 10-åring!?  Mammahjärtat smälter!
Dom känner sin mamma och fru, bling-bling går alltid hem;)

Hoppas ni alla kommit hem helskinnade från Blåkulla och att påsken varit riktigt härlig!

40 kommentarer:

  1. Hej!
    Ett jättegrattis från mig, lite sent, har missat en del sista tiden. Vilka fina presenter du fått. Ha det riktigt bra ..massor av kramar Aydan

    SvaraRadera
  2. Hej Vännen!
    Härligt ni verkar ha haft det med härligt väder... kul att fylla år. fina presenter gillar smyckena mycket. Ha en härlig kväll och kolla gärna in min nya tävling på min smyckesblogg inassmycken.blogspot.com kram Ina

    SvaraRadera
  3. Fantastiske omgivelser du har vært i.....et nydelig sted å tilbringe bursdagen!!
    Kjempefine presanger du fikk også....jammen er det gøy å fylle år !!

    Ha en fin kveld...og kos deg!!

    SvaraRadera
  4. Inte ett dugg avis....inte alls!!! Cilla, Grattis till Dig och dina fiiiiiina presenter;o)
    Vilka underbara bilder, det måste vara paradiset på jorden jag håller med!!!

    Ha det bäst!!
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig resa, och så fint firad du blivit. Den klockan var himla läcker, och jättefina smycken från dina döttrar. Fina foton, man ser att du gillar fjällen.
    Ha nu en bra vecka
    Stora kramen till dig
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  6. Hej vännen
    Så underbart ni verkar ha haft det.Fina saker har du fått också :O)
    Kramis Agneta

    SvaraRadera
  7. Vilka fina presenter! Härliga familj som vet vad du vill ha:)
    Vilket fint väder och fina bilder du visar! Ha en bra vecka!
    Kram Ingis

    SvaraRadera
  8. Vilka härliga bilder och presenter!! Jag hoppas att vi kan få lika fint väder nästa helg då vi drar till fjälls.
    Vi fick i alla fall fint påskväder i stugan.
    Kram Cia

    SvaraRadera
  9. Hallojsan gumman!

    vad glad jag blir när jag hör att du har haft det så bra!!..Härligt att få bli så bortskämd!..
    Vilka sötisar du har hemma..Både klockan och smyckena var klockrena!!.. Så fina!

    Härligt värre blir det säkert med trädgårsfest..när värmen kommer!!

    ha en bra vecka vännen!!

    Kramis Sanne..

    SvaraRadera
  10. Hei,vennen.Så hyggelig at du har hatt en flott feiring, og for noen flotte presanger du har fått.Klem

    SvaraRadera
  11. Fin fina presenter du fick. Och vilken mysig semester - så man blir lite avis nu *Ler*

    Kram kram Cattis

    SvaraRadera
  12. Vad roligt att din 40-årsdag blev så lyckad och jag ser att du hade riktig tur med vädergudarna. Vilka fina presenter du fått. Klockan var ju bara så läcker.
    Ha det gott nu.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  13. Vilka bilder!!! Nu längtar jag till norrland så jag nästan går av. Scoter, pimpelfiske och snööööö! Grattis i efterskott! Du fick VERKLIGEN superfina presenter och så sött av dina barn.
    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  14. Vackra bilder du visar..
    Och vad fina presenter du fick :-)

    Kram Mia

    SvaraRadera
  15. Vilken härlig påsk du haft! På Sånninggården har jag också varit med familjen för länge sedan. Då var det en pol i källaren, undrar om den är kvar. Kommer ihåg att barnen gillade det. Maten är ju helt fantastisk.
    Jasså din kvast blev också slut efter resan, samma med min!
    Och vilka presenter, härligt och av barnen, man blir så rörd! Klockan var ju inte fel!!!
    Carin

    SvaraRadera
  16. Grattis i efterskott!!
    Vilken härlig helg det verkar att ha varit, så fina bilder från fjället.
    Och den där klockan är jättesnygg!!

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  17. Hei hei :)

    For en herlig bursdagsfeiring du hadde...!!! Mange flotte gaver du fikk også... :)

    Grattis på etterskudd... ;)

    Klemmer fra Malin Virginia ♥

    SvaraRadera
  18. Åhh vad mycket fint du fick i present!! Vackra bilder har du tagit oxå!:-)
    Visst är det underbart att ha begåvats med fantastiska vänner!!
    Må gott!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  19. Åhh så ljuvliga bilder. Ni måste ha laddat era batterier. Fina presenter har du fått. Kram!/kicki

    SvaraRadera
  20. Vilken underbart blå himmel! Det längtar jag efter...
    Härligt att få njuta några dagar.
    Och vilka fina presenter du fått!
    Jättesnyggt!
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  21. Hej!!

    Tack så mycket för din fina kommentar...det ska bli såå kul när det är dags med flytt :)
    Vilken födelsedag du fick, och så fina smycken av dina barn :)

    Ha en jätte bra dag!
    Kram Sandra/Interiörboden

    SvaraRadera
  22. Efter att ha läst ditt inlägg är jag helt övertygad om att du haft det sååå skönt! Jättefina presenter. Klockan är tuff och precis som du säker både feminin och litet manlig samtidigt. Jag har också en ny klocka och gissa vad...den ser ut som en karlaklocka men så finns där litet bling bling diamanter så att den blir feminin. Du kan förstå att jag gillar din! :O) ha det gott! kram

    SvaraRadera
  23. Jag kan förstå att du har haft en underbar födelsedag,härligt.Att ladda batterierna inför våren är inte fel.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  24. vilken födelsedag du har haft ,helt underbar ju,
    kramiz

    SvaraRadera
  25. Grattis vännen!!! Vilken härlig resa och så underbara presenter. Härligt!
    Ha de gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  26. Grattis :) och vad fina presenter du fick, vad härligt


    kram

    SvaraRadera
  27. Hej Vännen!
    Grattis i efterskott!! Vilket härligt ställe ni var på och såna underbara presenter du fick av din kära familj, de har bra smak precis som du;)Gulligt av töserna att ta av sina egna sparade pengar:)

    Ha en jättebra vecka!!

    Stor kram,
    Jenny

    SvaraRadera
  28. Så härligt....ja Du solen gör underverk med att visa sig nu.Verkligen!
    sååå skönt med värme och lite brunt e aldrig fel även om Vi tycker om vitt annars ;o)

    Sån fin födelsedag du haft.
    Fina presenter.
    Tänk så roligt det är med paket ändå.
    Jag brukar få frågan vad jag önskar mej......svarar alltid -nej,jag behöver inget...men det betyder oftast KLART jag vill ha paket!!!!
    Du ficks så fina saker...blim,blim får man aldrig för mycket av...

    Kramar!

    SvaraRadera
  29. Hej Cilla.
    Ni har verkligen varit i himlen.
    Oj så otroligt vackert, och hela norra riket, har ju haft så fint i påsk.
    Men så fina presenter du fick.
    De allra finaste tycker jag är det som flickorna gav dig, så otroligt generöst och gulligt. Att ta från sina pengar.
    Vika underbara.
    Ha det bra min vän.
    Kram Zara

    SvaraRadera
  30. Grattis Grattis, vad underbart det ser ut ååå så vackra bilder och vilka otroligt fina presenter du fått, du värd varendaste grej.
    Kram på dig vännen/Ingela.

    SvaraRadera
  31. Åh så fina bilder och vad roligt du verkar ha haft det!
    Och vilka fina presenter!
    Så jag önskar dej en fin Dag!
    Kram kathrine

    SvaraRadera
  32. Vilka ! Fina presenter du har fått !! Underbara bilder , med klarblå himmel !! Kramar Susanne / den gamla skolan ♥

    SvaraRadera
  33. Wow! Bortskämd var bara förnamnet :-)

    Men de är du värd.

    Så fantastiskt fint ni verkar ha haft det!

    Kram Maud

    SvaraRadera
  34. Grattis från mig i efterskott!
    Härligt du verkar ha haft det, kanske inte så farligt att fylla 40....
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  35. Hej vännen!!!!
    Dina bilder får mig att längta ännu mer till fjällen:)
    Ser ju hur underbart ut som helst och jag tror minsann kameran kommer gå varm där uppe.
    Vi åker nu på lördag och vi tar en övernattning halvvägs, i Östersund.

    Även om jag inte är så förtjust i att stå på skidorna tror jag inte jag blir sysslolös för det utan jag kan ta mig långa, härliga promenader och bara njuta av det vackra:)
    Livet dår uppe lär inte bli så svårt med en lyxvilla på 150 kvm, frukost och middag serveras varje dag på hotellet..., bubbla och basta känns ju inte så jobbigt det i heller:)!!!!
    Och du.., allt gratis, det känns så jäkla bra!

    Underbara presenter du fått Cilla, dom är du väl värd vettu!

    Med trådlös internet i villan kan jag skicka er en hälsning när vi är där..., se om du känner igen dig på bilderna jag lägger in!

    Ha en fortsatt skön vecka och ta väl hand om dig.
    Kram
    Marianne

    SvaraRadera
  36. Vad härligt att läsa att ni haft så fina dagar uppe i Tärnaby.
    Vilka fina presenter du fick och de verkar ha träffat mitt i prick när det gäller valet av dem.
    Vi hade tyvärr otur med vädret så vi åkte hem tidigare. Regn i fjällvärlden är inte kul så då kan man ha roligare hemma. Jag har lite annat att syssla med på hemmaplan.
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  37. Vilka bilder! Ser ut som paradiset på jorden...så skönt att du laddat batterierna och blivit uppvaktad med råge:) Otroligt fina presenter du fått!! Grattis ännu en gång:)

    Har en utlottning på gång...:)

    Kram Helena

    SvaraRadera
  38. Grattis igen och vad gott att höra att helgen varit så fin! Bilderna är ju helt fantastiska. Alltså, när man verkligen känner att det är omtanke och kärlek i gåvor sådär, det är en gåva i sig det. Så himla gulligt av döttrarna....
    Ja, jag skippade helt enkelt Blåkulla jag och drog till Marias stugby istället. Det var alldeles finemang kan jag lova. Så nu har jag njutit och laddat batterierna igen. Jättegott. Sen blev det ju liksom bara stor guldkant på tillvaron när jag vann ljusstaken hos Eva-Karin också. *lycka*
    Ha nu en riktigt fin vecka!
    Stor kram Mia

    SvaraRadera
  39. Hej hej.
    Åh så fina presenter du fått. Låter som en underbar födelsedag på fjället och med restaurang och allt, så härligt.

    Ha en skön tid nu när du ska va ledig. Skönt å kunna njuta av det fina vårvädret även dagtid.


    Kram Camilla

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in hos mej och tar dej tid att lämna ett spår efter dej! Du är välkommen tillbaka in till min värld!!!