1 juni 2010

Den som söker hon finner....

Det verkar stämma ganska bra bland oss "loppis-brudar"...
Jag smygvisade häromdagen vad jag letat. Nämligen gamla trådrullar. Jag har hittat nån på loppis och nån på Tradera lite då och då men ville ha 8 stycken till!
Jag ville fylla det söta stället som jag använder till fina spetsar och band. Stället har jag köpt av Lisa . (Lisas Lantlivs Blogg) Det fick bli vitt...Det var mysigt att träffa henne "på riktigt":) Och just nu har hon nyss blivit lycklig mamma till en ljuvlig liten Edvin! Härligt eller hur?!
Själva trådrulleställen har jag några stycken redan. Ett tjänar som pappershållare i badrummet, en minivariant. Inte vit!!!
Ett annat rymmer mer papper, det står på lilltoan.
Men så hittade jag en annons på ett helt ställ fyllt av rullar. Lycka!!!
Och vid hämtning ingick några till!!! Dom är riktigt gamla och vackra. Sådär vackra så att jag nog magasinerar dom ett tag för att jag inte ska få ett infall att dom behöver min vita kärlek;)
Sen bär gubben som sålde sakerna fram en kartong.... och säger att det finns trådrullar till alla ställen! Totalt 50 stycken!!! En del såå fina med gamla bomärken och en del halvfina som gärna kan få bli vita:) Hela rasket kostade knappt något! Så jag sökte...och fann! Med råge! Så nu kommer jag inte att konkurrera med armbågar på en loppis mer för trådrullars skull;)
Jag är ledig imorgon:) Tänker ge pianot några timmar, fixa maskerad-utstyrsel till mina tjejer som har Kom-som-du-inte-brukar-dag på skolan på torsdag- den ena ska vara punkare och den andra brukar komma med besked kl.23 dagen innan...så då är det bra med kvällspigg mamma;) , ska kolla tjejernas ridlektion och så väntar jag soool! Det är väl hög tid att spirorna får lite färg inför mer lättklädda tider;) Borde klämma in gräsklippning också...och inköp av nytt äppelträd...och några kubik tvätt...och hitta skolavslutningskläder... Jaa, visst är det härligt att vara "ledig"...;) Hihi

Trevligt att just DU tittade in hos mej idag!!!

57 kommentarer:

  1. Gud så heldig du har vært. Har aldri sett slike snellestativer før. De var jo kjempefine.

    Klemmer fra Lena

    SvaraRadera
  2. Du kommer att få fullt upp på din lediga dag!
    Men när det är roliga saker så får man nästan mer energi av det.

    Så fint med alla dessa ställningar och rullar!
    Den stora vita blev en favorit=))

    Ha nu en skön dag/
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Vad kul att du hittade det du letade efter och så många med.. Som du säger, den som letar den finner :-)

    Ha nu en bra ledig dag och njut av den trots att du har en del att göra, men det verkar vara roligt görande :-)

    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Hihiii!!! Vad roligt Cilla!!
    Jaa, du fann kan man lugnt säga..

    Lycka till med pianot.. Och ha förövrigt en fin dag!

    ♥Mia

    SvaraRadera
  5. Vad skoj att du sökte och fann .Just det du ville ha.Önskar dej en fin ledig dag fast du har lite roliga saker att göra.Önskar dej en underbar dag goa du.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  6. Jaha du, jag som tänkte fråga hur din "lediga vecka" var, om den var lugn och slapp?!?!?
    Nu var det väl ett tag sedan du nämde att du skulle vara ledig en hel vecka men hur hade du det, kunde du njuta och slappa mycket Cilla?
    Man har som oftast mest att göra när man är "ledig", eller hur?!

    Jisses vilka underbara trådrullshållare du har hittat, skam den som ger sig, nu har du gott om dom ju:)

    Din nyanlagda rabatt är vacker, gillar grodorna med fatet, armeringsmattan med prismorna, rostiga röret med hål i.., ja, allt var fint!
    Jag lever och bor ute i haven nuförtiden och funderar på att köpa mig ett litet tält och sussa där ute oxå:)
    När vädret tillåter är jag där ute från sju på morgonen till nio på kvällen...!
    Härligt och jag njuter av en LEDIG sommar Cilla, man vet i katten när man får en sådan nästa gång!

    Ha en fortsatt skön vecka vännen och var rädd om dig.
    Kram
    Marianne

    SvaraRadera
  7. Men Du så många trådrullar Du fyndat och så snygga sen.
    Håller med Dig spara på vitfärgen ett tag.
    Är allt lite nyfiken på vilken färg pianot får men jag får väl ge mig tilltåls tills Du visar oss.
    Känner igen det där med utklädningskläder sent kvällen innan!!
    Ha en bra dag!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  8. Hej
    Din lediga dag lät ganska oledig som vi säger här i norr:). Men så fina trådrulleställ och trådrullar, gud så kul. Du kan ju leka hur mycket som helst nu:). Min bikini hittade jag på Twillfit (stavas det så) där hade de ganska många fina tyckte jag men jag fastnade för den snälla svart/vita:). Jag är en fegis:).
    Ha en fin vecka!
    kram
    /Sara

    SvaraRadera
  9. Ja, nu har du väl trådrullar till tusen. Den gråa ställningen är ju helt underbar och ja, ställ undan den. Du får bara inte måla den vit!/Kramen

    SvaraRadera
  10. Hejsan svejsan!
    Visst är det härligt och spännande under tiden man söker och letar av loppisar!
    Jag har min kompis visdoms ord med i mitt sista inlägg! Det är fyndigt!
    Ha det bra! (Du är ju "ledig från lönearbetet") : )

    SvaraRadera
  11. Åh så fina sådana vill jag också ha. Var hittar man det inte på loppisar i Stockholm i alla fall. Skulle vara så fint till mina band och spetsar i syrummet.
    Jag får väl snickra ihop en själv så nu kommer väl hela dagen att gå åt till att försöka komma på någon smart konstruktion.

    Önskar dig dig en trevlig dag och jag är så avundsjuk på dina fina ställ och trådrullar.

    Kramis Mia

    SvaraRadera
  12. Verkligen tur! Kul att du fann det du sökte och fick mycket på en gång! :-)

    Ledig och ledig, i bland kan man undra vad ledig är när man har så mycket att göra. :-)
    Kram!!

    SvaraRadera
  13. men åh vilken tur du hade, ställen är helt underbara!
    Ha en härlig dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  14. Vilken tur du hade !! Alla ställen var så fina , men det som är målat i grått , är helt underbart , både i formen och färgen !! Och vilka fiffiga användningsområden du har för dom !! Kramar Susanne ♥

    SvaraRadera
  15. Men ojojoj vad du finner hela tiden, superkul!!:-) Så fina!:-)

    Ha en härlig dag!

    Kramkram Sofia

    SvaraRadera
  16. men cilla ! Men woooow så himla fint du fick till stället :D jisses! nu kanske man får köpa tillbaka d ? ;P haha ! du e så duktig på att måla och fixa till saker :D stället du köpt av gubben var nog det finaste trådrullestället jag sett :D och wow, 50 rullar, d va inte illa :D kanske vi kan ses nån gång i sommar ? vore trevligt :D kanske du vill komma på fika hos oss då vi flyttat klart och fått till allt ? Ha d bra :D kram kram

    SvaraRadera
  17. Vad fina trådrulleställ du har...vi har ungefär lika lediga dagar ser jag*ler* ta det lungt mellan varven om du hinner*ler kramis semlan

    SvaraRadera
  18. Hei!
    Takk for koselig hilsen. Slike bondeauksjoner er det dårlig med her. Men jeg bor jo rett ved grensa,så det er jo mulig å ta en tur over til Sverige og prøve en slik auksjon.
    Eller så kan jeg jo kanskje prøve å snekre en?! Thi, hi...

    Klemmer fra Lena

    SvaraRadera
  19. Det är ju inte klokt så fint och vilka mängder! Förstår att lyckan din är total!
    Ha en underbar dag! Kram Helena

    SvaraRadera
  20. Hej vännen
    Vilket fynd du gjort. Gillade dina användningsområden också.
    Ha en fin ledig dag. Du har ju liiiite hm...för dig om jag säger så
    Kramis

    SvaraRadera
  21. Precis sånna som jag med letat efter men aldrig hittar!! Nu blev jag verkligen avis!!
    Visst är det tråkigt att tvätta penslar, jag brukar fuska o lägga dem i en plastpåse om jag vet att jag ska måla snart igen. Döm om min förvåning när de gjorde likadant på Arga Snickaren, på tv!! Jag som trodde att jag bara var lat.. Visst blev byrån söt, tänk då med lite glansig vit lack färg på, vackert!!
    Hoppas du hittar någon riktigt ledig timme idag, nu sitter jag bara i solen o njuter! Häääärligt!!
    Stor kram o ta hand om dig!

    SvaraRadera
  22. Jisses vad du har fyndat.. Du inspirerade verkligen mig nu. Har ett sånt gammalt ställ stående nere på det vi kallar magasinet. Får nog hämta upp det och fixa lite med det... Tack för inspirationen!
    Kramar Pia

    SvaraRadera
  23. Hej Vännen!
    det låter som du har fullt upp på din "lediga" dag, hihi:)

    Oj vad många fina trådrullställ du har, en riktig samling!

    Ha det gott!

    kraam Jenny

    SvaraRadera
  24. Hjälp...jag svimmar!! Vilken tuuur du har! Eller skicklighet...för som du säger, den som letar hon finner - till sist! Och det gjorde du ju med råge! Har själv letar rullar och ställ på Tradera men aldrig lyckats komma över något bra. Dina är ju helt ljuvliga! Liiite avis är jag nog!
    Härlig blogg du har, återkommer gärna!
    Kram
    Sussi

    SvaraRadera
  25. Jo det kan man kalla fynd....Kul!
    Det är roligt att hitta nått man verkligen verkligen gillar.
    Nått Jag också skulle vilja ha till alla mina spetsar så man kan ha dem framme istället för undanstoppade i en låda.

    I morgon ska Vi göra Strömstad...
    Kanske det finns loppisar här också ;)

    Ha det gott!
    Kram!

    SvaraRadera
  26. Jag tror jag dör.
    Jag vill oxå ha ett sådant fint ställ.

    Så många rullar sen.

    Lyckos dig.

    Kram
    Linda

    SvaraRadera
  27. Förstår att du är i ett lyckorus nu ;)
    Grattis till de underbara fynden!!
    De var ju för fina :)
    Jag har sån loppis abstinens just nu!
    Jag är på jakt efter ett runt pelarbord!!
    Tur att jag bara har 2 dagar kvar att jobba..sen ska jag nog ge mig ut i loppis världen :)
    Sköt om dig!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  28. Grattis får man väl börja med att säga, vilken tur du hade! Det där gråa trådrullestället var ju helt underbart, sååå vackert både i formen och färgen. Ja, jag tror också att det är så att till slut hittar man det där som man har letat efter så länge, har hänt mig flera gånger.

    Kram Marie

    SvaraRadera
  29. Tack vad du är snäll!
    har funderat på att öppna en liten sommabutik,har så mycket chabby vita möbler och tyger att jag snart drunknar i det....Kollar in din blogg så blir jag inspirerad!Tror du det kan fungera...tips TACK om vad som är inne...

    Kramen!

    Kan kanske maila dig bilder så du kan se o ge mig tips???

    SvaraRadera
  30. Vad många fina ställ du lyckats fynda. Vet du, att det är gamla garnställningar som används till att ha när man varpar.
    Får nog ge mej ut och söka efter sådana, om inte annat så till prydnad.
    Ha det gott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  31. Tack Cilla! Både för de vackra orden om min sång och för sambons foton! Visst är han duktig! Och tänk, allt bara för att jag lärde honom att ta kort och han läste mina gamla anteckningar från en gammal fotokurs som jag gått!

    Ja, den med kyrkan blev riktigt bra! Vi testade först med att jag skulle "hålla" den, men sen kom jag på att jag kanske kunde lyfta den! Man får ju så fantastiskt armmuskler av träning! Men att fingrarna skulle bli så starka, det kunde jag väl aldrig tro! *fniss*

    Ha en underbar fortsättning på kvällen!
    Kram ia

    SvaraRadera
  32. Vilket fynd, ja det gäller att vänta eller ha turen med sig och det hade du verkligen. Många bra användningsområden. Kram

    SvaraRadera
  33. Oj oj så många rullar du hade turen att få med dig hem, kul!
    Smart att ha toarullar på dom fina ställningarna.
    Härligt med ledig dag, ha det bra.
    Kram Rebecca.

    SvaraRadera
  34. Hej söta Cilla! Tack för dina rara o omtänksamma ord inne hos mig, dom betyder så mycket.....Kram Therese

    SvaraRadera
  35. Hei,Cilla.Himmel og hav så nydelig.Jeg har aldri sett slike stativ,men disse likte jeg.Ønsker deg en fin uke.Klem

    SvaraRadera
  36. Det här kan man kalla loppisfynd. Den gubben han hade saker han. Nästan så man blir lite avunsjuk på dig :-) Bra att du tipsade om Lisas blogg ska in och kika.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  37. Underbara saker du hittat vännen! Såna skulle man inte tack nej till :-). Lite avis är jag hihi eller mycket rent ut sagt hahah. tack för din fina kommentar. Kan inte ta åt mig äran Cilla då det är Pia om målar våra möbler. Håller jag i en pensel så är det bara grundmålning jag gör. har ju fått prova texta men inte lärt mig tekniken helt ännu. Ha en bra dag kram

    SvaraRadera
  38. Hej igen!
    Läste hos Sussi att Du också letar käglor det har jag gjort länge men dom är svåra att få tag på.
    Du hade ju funderingar på att svarva egna låter som en toppenidè,
    gör gärna några extra så kan jag köpa av Dig. Kram lena

    SvaraRadera
  39. Hej Cilla!
    Vilket härlig inlägg, men det brukar ju du alltid ha!
    Så fina rullar och så mååånga du har nu och ställningarna ja käre barn vilket fynd. Nu kan du ta det lite lugnare på loppisen, men du har säkert något annat du spanar efter:))
    Kul med det skolan ordna med, det får du nästan ta ett kort på. Jag är ledig i morgon, programmet bli nog lika gediget som ditt, phu, men vi får inte glömma att njuta också!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  40. Jösses, nu har du fyndat rejält!! Vilka ställ och så många trådrullar. Den vita höga till spetsen är så himla vacker. Att du hittat så stora fina, nu vet jag vad jag ska ha span på i sommar. Hoppas du fotar tejerna idag i sina maskeradkläder.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  41. Hej Cilla! Nu har du visat mig något nytt...har faktiskt aldrig sett sådana där trådrulleställ förut! Väldans dekorativa är de och du hade verkligen loppistur:)

    Ja, då kan du Uppsala bättre än mig, det hör jag det! Kan bara tänka mig vad mycket trevligt du har haft där även om tentorna var tuffa!

    Och visst är Universitetsstaden Uppsala vacker...speciellt nu på våren:)

    KRAM Helena

    SvaraRadera
  42. Men åhh så fina trådrulle ställ och rullar du har och mååånga!
    Nej nu behöver du inte armbåga dig fram på loppis ;)
    Undrar om man kan hinna alla de där sakerna på en dag. När är man ledig igentligen, haha
    Ha de bra
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  43. Ojoj vilket lyckofynd 50stycken... inte klokt!!
    Fint att visa alla vackra spetsar så!
    Ha en bra dag!
    Kram Marith

    SvaraRadera
  44. Min ansiktsfärg är svagt grönskiftande Cilla....guuud vilket fynd!! Härligt!

    SvaraRadera
  45. Heisann!!
    Først vil jeg takk for nydelig gave og et kjempefint kort fra deg!!
    Koselig å komme fra jobb å finne dette i posten min :o)
    Nydelige trådruller....og slike stativer har jeg aldri sett før!!
    Så heldig du er som har funnet slikt da Cilla!!

    Ha en fin torsdagskveld....og håper solen skinner på deg :o)

    SvaraRadera
  46. Vilket fynd du gjort!!
    Å tack för tipset, skall kolla upp det. Det konstiga är att jag inte kan använda det jag använt tidigare heller.
    Här har det varit hektiskt i veckan men i morgon drar vi söder ut igen och då får jag vila med lite målning ;)
    Kram Cia

    SvaraRadera
  47. Hej Rara Turgumma där!!!!
    Vilket fynd, oj oj så vackert med en hel samling! Nu är jag avis ska jag villigt erkänna!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  48. Hej...nu vet jag besked! Jenny, Hemma på Kråkered...berättade att sifonerna kolsyrade vatten:)

    KRAMAR

    SvaraRadera
  49. Hur underbara ärt inte dina ställ och dina rullar!
    HAde gärna tagit för mig och armbågats för att få ta del av det fina! *ler*
    Fick frågan för ett atg sedan: Vad gör du hela dagarna när du går hemma och är föräldraledig?
    Hmn ja jag har då inga problem att fylla mina dagar!
    Tror inte du har det heller!

    Ha det underbart my princess!

    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  50. Hej Cilla.
    Men jag har aldrig sett så många fina ställ.åh,nu vill jag också ha ett,får väl sätta igång sökarradarn:)
    Du har då fullt upp,ser jag,men ganska kära bestyr.
    Ha det allra bäst.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  51. MEN CILLA!!!!!!!! Nu tror jag att jag baxnar........
    VILL OXÅ HA SÅDANA STÄLL............
    Förstår att du är lycklig för dina fynd!
    Håller med dig om att det är lite si sådär med bloggtid just nu. Men, visst är det helt underbart med värmen och blommorna! Det gör du helt rätt i som njuter i trädgården.
    Ha en riktigt bra helg nu! Själv ska vi till Borås på fest och träffa goda vänner. Det ska bli så kul.
    Kram kram Mia

    SvaraRadera
  52. Wow...for noen fine stativ du har fått deg. Slike har jeg aldri sett...men du verden så praktisk og dekorative. Takk for hyggelig hilsen inne hos meg også;o) Ønsker deg en super fin helg! Klem fra Maliva

    SvaraRadera
  53. Oj och Wow! Vilka fina ställ du har hittat! De var ju helt underbara...
    jag har ett sånt där litet, på landet, med toapapper på, men jag har inte sett så där stora. De var ju jättevackra... Om du vill bli av med någon... så säg till!
    Och härligt att vara ledig... Det brukar ju bli så istället... massor att göra :))
    kram
    Marie

    SvaraRadera
  54. oj så mycket fint.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  55. Det är så roligt att kika in på bloggar, alltid lär jag mej något nytt. Gamla trådrullar tycker jag är jättecharmigt, har sökt, men inte hittat några. Tänkt att det kunde vara fint att ha någon att förvara mina gamla spetsar på. Men inte visste jag att det fanns så fina ställ för dessa gamla trådrullar!? Du har verkligen haft jättetur, kan föreställa mig din min när han bär fram kartongen med trådrullarna;-)

    Hoppas att du får lite ledig "ledig" tid i helgen!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  56. Vilka fina ställ du hittat de är helt underbara!

    Jag har sökt gamla trådrullar länge men inte hittat några endast ett par mindre med svart björntråd.

    Vill du bli av med några trådrullar så hör av dig!

    Kram Renate
    wretefelt@hotmail.com

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in hos mej och tar dej tid att lämna ett spår efter dej! Du är välkommen tillbaka in till min värld!!!