4 februari 2011

Pensez à la vie...

Äntligen! Den här plattan har jag tittat på många gånger och nu har jag "klickat hem den" :)
Till sommaren ska den få flytta ut till nya "myshörnan" i trädgården...Jag ser den framför mej omgiven av ett hav av lila violer...Vackert! Jag längtar såå att flytta ut i trädgården nu, att börja "utreda" den nya oasen, att tassa barfota i morgongräset, att borra nosen i vita doftpionen, att ha jord under naglarna...:)
Fast än singlar snöflingorna ner här i norr så det dröjer...men planering av trädgården är en perfekt vintersyssla:)

"Tänk på livet- det återkommer ej. Den dag som flytt föds ej på nytt."
Fin text tycker jag. Även om jag är väldigt glad att just dom senaste dagarna inte kommer tillbaka...
det här var en riiiktigt seg bacill:(  Jag är såå less nu, jag är inte skapad för stillhet;)
( Plattan finns hos fina nätbutiken C'est la vie Home .)


Jag fortsätter på franska-texter-temat. Den här lilla tavlan pysslade jag till en gång och texten är en fransk bön som är så fin.


Den får vara söt tillsammans med mina vita böcker. Billiga loppisböcker som jag shabbat;)
Det verkade omöjligt att hitta gamla vita böcker men det ordnade sej till slut...några billiga loppisfynd fick lite vit kärlek: en smekning av penseln och sandpapperet;) Jag fick galen-stämpel av mina flickor då men vid det här laget börjar dom ha vant sej;) Numera frågar dom automatiskt direkt jag köpt nått om det ska bli vitt;) Hur nu det kan komma sej....


Luthers Kyrko-Postilla är också ett loppisfynd. I otroligt bra skick, den är såå vacker!
DEN kommer aldrig vitfärgen åt;)  Madonna-tagen är framlekt av mej och får hänga där som bokmärke.


Kvällstedags nu säger min hals. Fast så skrovlig som den låter kan man tro att den livnär sej på whisky;) Men så är det inte! Möjligen att jag tar ett glas röda antioxidanter lite senare;) Och somnar gott sen!
Fast nu ska jag och mitt te göra en surf-runda i Bloglandia:) See you:)

1000 TACK för alla söta Krya-på-dej-hälsningar jag fått på blogg, mail o facebook:) Det värmer!
Jag passar på att önska er som kikar in en riktigt mysig helg!


29 kommentarer:

  1. Åhhh Cilla, jag har haft en så härlig dag idag och just nu så sprudlar jag av energi. Då tänkte jag att jag kunde skicka över lite till dig så här på fredagkvällen också kanske du blir alldeles pigg och kry till i morgon?!...

    Jag har en fyrkantig stentavla som jag köpt från Jeanne d´Arc living och den har jag tänkt mig ha ute i trädgården sen. Men, våren får komma först så jag ser hur det ser ut under snön här. Verkar inte vara så mycket blommor, men det gör inget. Går så bra att odla i krukor också.

    Krya på dig nu vännen också önskar jag dig en fin helg!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Ser att även du dras med en seg bassilusk. Här är läget....säng/soffläge. Hostar snörvlar och svettas. Fy bubblan. Nu får vi krya på oss. Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar stentavla du har klickat hem!
    Känner precis som du, längtan till träddgården är stor!
    Vill känna gräset under fötterna!

    Här har varit allt mellan snöfall, sol och till sist regn idag... inget trevligt alls!

    Hoppas att du snart blir av med baskiluskerna!

    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  4. Hihi Vita böcker kan förstå flickornas kommentar. Men böckerna är ursnygga....Taggsen lika så....
    Skön helg till dej!
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  5. Bacillerna nu är envisa jag är inte förkyld utan har en ner period i min EDS.
    Så fin tavla du klickat hem kikade in där och jag tror faktiskt jag ska klicka hem nått jag också och pigga upp mej med.
    Tack! för tipset med böckerna....det låter bra.
    Dina böcker Du målat blev jätte fina....vad använde Du för färg?

    Hoppas nu att förkylningen vänder och Du kan få njuta lite av helgen.
    Sköt om Dej.

    Kramar!

    SvaraRadera
  6. Vännen! DOM där zinklådorna finns på panduro till ett skapligt pris också kolla där ska du se. Tack ja fynden kommer till bra användning =). Ha en fin helg kram

    SvaraRadera
  7. Hej där! Ja, den texten är bra! Kommer att bli fint i din utehörna! Förstår att du längtar!
    Krya på dig!
    Snart är det dags för utröstning i Let´s Dance, spännande!

    Carin

    SvaraRadera
  8. Hej Cilla! Oj vilken envis virus det var! När man lyssnar på andra verkar det som att min familj kom ganska lindrigt undan (ingen var sjuk mer än ett par dagar).

    Din platta är så fin & så har den en viktig budskap också! Förstår att du längtar till våren&sommaren.. Det gör nog vi alla ;)

    Krya på sig nu! Kram Mia

    SvaraRadera
  9. Vilka underbara franska texter, som för övrigt är mitt absoluta favoritspråk. Jag förstår mycket väl att du vill ha vita böcker. Det är minst lika fint som gamla bruna sådana.
    Vi har just tittat på Skavlan och han är bara så härlig den mannen, för att inte tala om hans gäster.
    Jag hoppas att du snart är bättre i din förkylning så att du kan börja träna igen.
    Själv har jag halkat omkull på en isfläck och nu har jag ett stort hematom på armbågen:(
    Ha en mysig helg och krya på dig!
    Kramar från Maria

    SvaraRadera
  10. Nu får vi hoppas att du blir pigg och kry snart...stentavlan är fantastiskt fin, som du säger lila violer till kommer att bli så fint. Våren längtar vi nog alla till, det har varit vinter läääänge nu. Fint med vita böcker och ljuvliga tags och tavlor du har gjort.

    Önskar dig en underbar helg!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  11. TACK så jättemycket för gulliga ord hos mig, det värmer. Här har du också en som har whiskeyröst, magsjuka i söndags och förkylning nu...
    Jag gillar också franska ordspråk. Läste franska i tre år på gymnasiet, men skulle vilja ta upp det igen. Latinska ordspråk är också fint.
    Krya på dig och ha en fin helg! Våren får vi vänta på lite till...
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  12. Tjing tjing, det var inte i går inte!!
    Oj va länge sen!!
    Hoppas allt är bra med dig ;-)

    Åååh jag älskar franska texter och andra texter, vilken fin tavla. Ja jag drömmer också om våren, nu är jag också less på all snö (otroligt hi hi)
    Underbara bilder och ord gumman!! ,)
    Ha nu en skön helg!!
    Kramisar, Anki

    SvaraRadera
  13. Vilken fin tavla! Ja nog börjar man längta efter den tid som kommer, även om det nog dröjer ett tag till.
    Här hemma kryper det i fingrarna av att dra igång med huset men det är så mycket annat som kommer mellan än. Tur våra barn inte är så aktiva i sportens värld under sommaren.
    Jag önskar dig krya på dig, själv gjorde jag illa ryggen i onsdags och gör inte mycket just nu. Frusterande!!1

    Kram Cia

    SvaraRadera
  14. Det är nu det är så roligt och planera och drömma om trädgården. Kommer bli jättefint med den plattan ute, fin text var det också. Jättesnyggt med dom vita böckerna och så en sliten brun.
    Krya på dig nu och stor kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  15. http://www.vindsromantik.blogspot.com/

    God Morgon
    Många saker du har shabbat till, (snyggat till).

    Jobbigt med denna sega förkylning, ett tipps, köp färsk ingefära, ta en liten bit, och låt den ligga i munnen, som en halstablett, så kommer du att känna dej bättre i halsen.

    Ska nu iväg på en kurs, hela helgen fr morgon till kväll, har alvedon med mej, och ingefära...

    Kram Maggan

    SvaraRadera
  16. Hejsan i sjukstugan
    hoppas verkligen att du mår bättre, synd att det är tomma apoteksflaskor kanske hade varit en dunderkur.(fina var dom)
    Tack snälla för kramen...ja, den behövs och många därtill.
    Jord under naglarna ooooh verkligen nåt att se framemot!!
    Kan verkligen se din fina platta i blomsterhavet.
    Ha en skön lördag!
    Kram Marith

    SvaraRadera
  17. Snygg skylt du klickat hem, kommer att bli fin i trädgården.
    Inte kul med långvariga bacillusker.
    Önskar dig en fortsatt fin helg.
    Kram Britt

    SvaraRadera
  18. Hej vännen!
    Hoppas du mår bättre nu! :)

    Vilken tjusig platta du har köpt, den kommer ju bli ursnygg ute i trädgården. Men oj vad du frestades med din sommarberättelse. Just känslan med bara fötter och bara kunna gå ut och njuta! Underbart! Jag ska fuska till det lite och tjuvstarta med några semester...är nog inte "gjord" för det här klimatet ;)

    Kram.

    SvaraRadera
  19. Kanske vi alla behöver lite sol just nu... Jag har inget emot vintern, den är bra som den är, snö är bara trevligt men men... det har varit rysligt mulet hela januari så nu vill jag ha sol och kanske vitaminer också!

    SvaraRadera
  20. Hej Cilla! Det var en seg bacill du råkat ut för...inte roligt alls, lite wisky kan vara bra för för halsen har jag hört!! Och provade själv när jag var förkyld...tror faktiskt det hjälpte:)

    Jättefina skyltar och den översta kommer att bli fin i trädgården. Trevlig Lördagskväll. KRAM Helena

    SvaraRadera
  21. Hej Cilla!
    Jag blev så "full i skratt" när du skrev om fickornas kommentar om att allt skulle bli vitt där hemma....Fniss!
    Här hemma får jag samma kommentar av Wilma skruttan....
    Fniss!
    Men fint blir det....
    Hoppas att förskylningen ger sig snart!

    Kraaam Therese

    SvaraRadera
  22. Hejsan!
    Ja nu längtar man ju såå mycket efter våren, allt känns ju lite lättare då.
    Så fina saker du köpt och gjort, du är så duktig!
    Ha det bra,kram Rebecca.

    SvaraRadera
  23. Hej!

    Det är så roligt att ha texter framme..
    Finns alla sorter.. som vackra och tänkvärda som dina..

    Ha en fin dag!

    kram m i a

    SvaraRadera
  24. Hej Cilla!Fina och tänkvärda ord på din platta..........det finns mycket liknande i inredningsvärlden......hoppas verkligen folk stannar upp och funderar till kring "orden", så att det inte just bara blir en vacker platta med vackra ord!
    Jag vet av egen erfarenhet att det är lätt att ord just bara blir till ord och inte handling!

    Så när jag nu skriver till dig att du inte bara är ett Guldkorn utan en Guldklimp i min bloggvärld så är det en sanning.....jag gillar din fina blogg och du verkar "trivas" hos mig...olikhetenra förgyller, förenar och berikar!

    Idag har jag faktiskt gjort ett design/möbel inlägg och faktiskt så skulle detta bord fungera i vitt också, helt övertygad! (ler)
    Ha en fin Söndag!
    Kram ifrån Oumberlige Peter!

    SvaraRadera
  25. Hmmm.....kalla kvinnor för Guldklimpar...funkar det? ordet klimp är ju inte så kul att vara, kanske jag skulle skrivit en guldjuvel i bloggvärlden! (ler)
    Kram Peter!

    SvaraRadera
  26. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  27. Hej Cilla! Det såg härligt ut med sommarbilden.
    Det dröjer inte förrän vi kan plantera ihop den
    första vår krukan. Dagarna går nog snabbare bara hälsan kommer tillbaka och jag vill också önska dej KRYA PÅ DEJ-hälsning...
    Kram Anita

    SvaraRadera
  28. Nu hoppas jag att helgen har gjort underverk med dig och att du mår betydligt bättre :) här har vi idag beställt växthus/glashus till Bossgård så nu är våren på g..ha nu en bra start på veckan, kramen

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in hos mej och tar dej tid att lämna ett spår efter dej! Du är välkommen tillbaka in till min värld!!!