29 december 2010

Nu slänger jag ut alla skäggiga typer;)

Samma visa varje år. När julhelgen passerat vill jag bara ha fritt från tomtar o barrande träd!!
Helst vill jag stooorstäda bort ALLT efter annandagen och ersätta allt krimskrams med vita krispiga tulpaner och limegröna uppiggande krysantemum:) Öppna famnen för VÅÅÅÅR!!!!

Men:(  Så kikar jag på termometern.... - 30 GRADER!!! Våren är "en bit" bort!
Även om jag som ingrodd o inbodd norrlänning vet hur man klär sej i kyla så är det här inte ett dugg kul!
Jag törs inte ens gå och lägga mej, tänk om värmepumpen ger upp! Man kanske fryser ihjäl i sömnen?!
Eller....så är det bara en dålig ursäkt av en nattuggla för att slippa lägga sej;) Förmodligen;) Eller så både och...


Oavsett, jag tänker fira in det nya året i ett tomtefritt hus!
Imorrn är jag ledig, tjejerna är hos sin moster och jag tänker jul-sanera tidigare än vanligt:)
Det här är den andre av tomtarna jag målat på en kurs i "kallmålning".  Den här gubben har en lampa i sej och lyser faktiskt fint både i stjärnan och i smååå lampor i säcken.
Fast även om jag gillar honom så åker han ut imorrn;)


Även Lisa Larsson-familjen packas undan... med ett sting av sorg faktiskt....  Dom ligger mej allra varmast om hjärtat.  Jag letar efter en till tomteflicka till den här familjen också OCH en tomtepojke... Kanske man hittar det på Tradera? Jag får kollade det vid tillfälle.

 Inte har jag hittat nån vit gran heller på rea som jag hoppats. Det KAN bero på att jag inte varit på rea... Jag är nämligen lite allergisk mot trängsel;) Så den gröna granen åker ner i sin låda igen och ersätts förhoppningsvis av en vit nästa år:) 


Tomteparet som verkligen gjort sej hemmastadda här får jag väl se till att rulla in i något varmt innan dom åker ut;) Jag vill ju inte att dom ska frysa ihjäl;)
Jag håller tummarna att kylan håller sej undan er andra, det här iskalla önskar jag ingen.
Jag tänker drömma mej till varmare breddgrader nu... Kanske råkar boka en resa i sömnen om jag har tur;)
Att städa ut julen kanske hjälper liiite iallafall.....

Önskar riktigt mysiga dagar till er nu under denna sista vecka av det här året.
Det kommer ett nytt fint år närmare och närmare.... och det innebär att även våren kryper närmare:) Vilken lycka!!! 

Tack också för alla söta kommentarer och mail jag fått under julen!
Det värmer gott i vinterkylan!!! 


20 kommentarer:

  1. Ja svep in nudisttomtana i något varmt om du reda skal slänga ut dem i kylan ;-)
    Hos mig får julen vara kvar till Tjugondedag Knut.. Älskar julen även nu när den är över, fast kanske just tomtarna får flytta på sig innan dess..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Även jag har svårt att packa ner mina Lisa Larsson tomtar. Dem kan jag njuta av länge. Här är det tomtefar jag suktar efter *hahaha* det lät ju bra=) Dina stackars tomtar utan en tråd på kroppen behöver verkligen något varmare.

    Jag gillar inte heller när det blir så där jättekallt, tänk om strömmen går, det har hänt förr. Det känns lite konstigt med julhelg på en "vanlig helg", det blir lite kort och koncist. Å vinter har vi haft läääänge, klart man vill packa ner allt och göra vår.

    Ha en fin onsdag!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  3. hej
    här får julen vara kvar ett tag till iaf till helgen, söta tomta du har som är utan kläder, hoppas dom inte frys. det var fasligt vad kallt du har vi har bara -6 det tycker jag är kallt, nej nu vill jag ha vår.
    kram annika

    SvaraRadera
  4. Här har du en till som vill rensa bort direkt och göra om men jag får nog hålla mig ett par dagar till. Kramen

    SvaraRadera
  5. Håller fullständigt med dig! Nu är julen över och skall bort, känner mig lite piggare idag så jag hoppas att jag orkar sätta igång och röja - om inte annat för att få bort den här sjukstugekänslan här hemma ;))
    Här är det mulet idag så termometern har sjunkit till -11 mot de 20 minusgraderna vi hade igår i solskenet - vackert men usch så kallt!! Håller tummarna att din värme inomhus håller!!
    Ha en riktigt fin, ledig röjardag idag!
    Kram Allis

    SvaraRadera
  6. Vad alla har bråttom!!! Du får komma hem till mig om du vil ha lite värme. Jag städar bort julen i slutet av januari. Tar lite pö om pö efter 20 e knut...Våren kommer i sinom tid. Varma kramar Kicki

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Oj.. vad kallt ni har det. Vi hade -27 en dag förra veckan.. Städa bort julen i vårt hus det går fort i år. Bara en julgran i stort sett.. skönt. Vira in dina Nakentomtar ordentligt. I den kylan fryser nog tom dem.. Ha en riktigt härlig vecka kram

    SvaraRadera
  8. Hej Cilla!
    Jag förstår att du vill städa bort julen och att du längtar efter våren så kallt som ni har det däruppe.
    Det låter skönt att bli av med julen så tidigt men jag håller som mest på och jobbar inne i Lissboden så jag får ta resten av julen efter nyår men tomtarna har jag också lagt ned i kartonger.
    Nu ska jag plocka fram vita och rosa tulpaner så kommer det att kännas lite vårigare.
    Må så gott och ha det skönt på din lediga dag!
    Kram från Maria

    SvaraRadera
  9. Hejsan!
    Inte roligt att vara tomte hos dig...... inte hos mig heller. Jag har varit så hård mot dem i år så de flesta har fått bo kvar i sina kartonger.
    Har ni så kallt....fy... här har vi 14 grader och det tycker jag är kallt.
    Önskar dig en bra dag och ta väl hand om dina tomtar.
    Kram Raina

    SvaraRadera
  10. Jösses så kallt ni har bäst att hålla sig inne.
    Så fint Du målat tomten ser svårt ut men Du är ju händig. Här har en del av det tomteröda åkt ner i lådorna redan ovanligt tidigt för att vara mig.
    Ha det gott!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  11. Joo Kicki, du vet ju hur jag är... snabba ryck;)
    Det är varmt härinne oxå men jag kommer gärna över till din värme ändå:) Ska slå dej en pling endera dagen. Varma kramar till dej oxå! Cilla

    SvaraRadera
  12. Å kära nån, så kallt ni har det gumman!
    Vi har "bara" -19 här! Ja här går julen ut den 1 januari ,))
    Har ju faktisk haft julen 1 månad redan hi hi♥
    Kännar samma sak, storstäda ut hela julen, asså jag älskar julen men det är bara det att när januari trampar på min dörr vill jag ha lite "vårkänsla" eller hur? ,))
    Ta hand om dig♥
    Önskar dig en skön dag och ha en förtrollande Nyår!!♥
    Vi åker till fjällen i morrn ,)
    Goa VARMA kramar,
    Anki

    SvaraRadera
  13. Hihi... de där sista tomtarna får du nog linda in i ngt varmt. Jag känner precis som du att jag vill röja undan julen och fylla huset av vårblommor i stället. Men, den får hänga kvar ett tag till för barnens skull. Vi måste ju ha lite julgransplundring innan granen åker ut.

    Vill också passa på och önska dig ett riktigt Gott Nytt År och samtidigt tacka för all glädje och inspiration du bjuder på.

    Kram Anna-Lena

    SvaraRadera
  14. Ha ha ha...julsanera! Bra ord, och precis vad jag också känner för just nu! Bort med tomtarna, och in med krispiga tulpaner! Men våren kan vänta ett litet tag...en härlig vårvinter kan vara ljuvlig med snö och sol!
    Kram
    Sussi

    SvaraRadera
  15. Mina får vara kvar till efter nyår men de kom ju inte fram förrän några dagar innan jul. Fint du har målat.
    Minus 30....vi har bara minus 7
    Sköt om dig
    Kramis

    SvaraRadera
  16. Hei,Cilla.Nei,vi er nok ikke klare for å rydde vekk julen enda.Synes nissen du har malt er flott. Ønsker deg et godt nytt år og takk for all hyggelig bloggkontakt i 2010.Klem

    SvaraRadera
  17. Här ryker tomtarna för fullt, tröttnar fort. Men vissa är lite svårare att plocka bort, då man är lite extra kär i dom;)

    Önskar dig ett riktigt gott nytt år!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  18. Här myser jag ännu litet bland skägg och tomterött ;) Gott nytt år vännen! ;) Kram

    SvaraRadera
  19. Oj du var snabb på städningen! Måster erkänna att även jag längtar efter att stoppa bort många av sakerna men jag brukar försöka hålla mig till 20de dag Knut.... -vi får se hur det går...
    Julblommorna har i alla fall gjort sitt ! ; )

    SvaraRadera
  20. Ja, visst vill man bort med det röda nu! Fram med vitt och silvrigt hos mig! Nu vill man ha in ljuset!
    Ha ett gott slut och ett gott nytt....
    Carin

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in hos mej och tar dej tid att lämna ett spår efter dej! Du är välkommen tillbaka in till min värld!!!